חדשות בריאות

דו"ח אמ"ן: פתיחת שנת הלימודים עלולה להוביל להחרפה בתחלואה

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, מזהיר מפני "אפשרות סבירה" להמשך העלייה בתחלואה ובתחלואה הקשה בעקבות פתיחת שנת הלימודים, וזאת למרות היקף ההתחסנות הנרחב במנה השלישית

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, פרסם היום (שלישי) דו"ח חדש, בו הזהיר כי פתיחת שנת הלימודים כסדרה עלולה להוביל להמשך העלייה בתחלואה הקשה ולהחריף את העומס המוטל על בתי החולים.

בתחילת הדו"ח נכתב כי "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד – מספר המאומתים עומד על יותר מ-8,500 בממוצע שבועי, שיעור החיוביים עומד על יותר מ-7% ומקדם ההדבקה עומד על 1.1 לערך ומשקף המשך התרחבות התחלואה, גם אם בקצב נמוך".

מומחי המרכז ציינו, כי "לצד זאת, ממשיכים להתחדד הסימנים החיוביים לבלימת העלייה בתחלואה הודות להשפעת מנת החיסון השלישית – התייצבות במספר החולים במצב קשה וירידה במספר המאומתים החדשים בגילאי 60 ומעלה". עם זאת, הם הדגישו כי "לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר במתווה החינוך העדכני, קיימת אפשרות סבירה לפיה למרות היקף ההתחסנות הנרחב במנה השלישית תימשך העלייה בתחלואה, ובתורה גם התחלואה הקשה, אשר תוביל להגדלת העומס על מערכת האשפוז".

בשורה התחתונה, כותבי הדו"ח המליצו "לבחון את השפעת פתיחת שנת הלימודים במהלך החודש, ולהכין אפשרות לצמצום משמעותי של הפעילות בהתאם לממדי התחלואה".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי 10,947 איש אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. מדובר בשיא שלילי חדש של מאומתים ליום מפרוץ המגפה. השיא הקודם, שעמד על 10,118 נדבקים, נקבע ב-18 בינואר. כ-146 אלף בדיקות לאבחון הנגיף פוענחו אתמול, ושיעור החיוביים הסתכם ב-7.65%.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,122 חולים, מתוכם 719 במצב קשה. 172 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומספר החולים שמצבם מוגדר קריטי עומד על 217. מספר חולי הקורונה שנפטרו מפרוץ המגפה חצה אמש את רף ה-7,000. מניין הקורבנות עומד על 7,043, מתוכם כ-615 נפטרו בגל הרביעי.

יום לפני פתיחת שנת הלימודים, 90,898 תלמידים נמצאים בבידוד, מתוכם 35,508 מוגדרים כחולים פעילים – יותר מ-40% מכלל החולים הפעילים באוכלוסייה. 4,213 אנשי צוותי חינוך נמצאים בבידוד, ביניהם 2,264 חולים פעילים. אתמול אובחנו 5,461 תלמידים ו-308 אנשי צוות כמאומתים לקורונה. שיעור החיוביים בקרב התלמידים עמד על 10%, ובקרב אנשי הצוות נרשם שיעור של 9.2% חיוביים.

למרות נתוני התחלואה הגבוהים, קבינט הקורונה אישר אמש כי שנת הלימודים תיפתח מחר כמתוכנן. השרים אישרו עדכון במתווה החינוך, לפיו כיתות ח'-י"ב בערים אדומות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יהיה גבוה מ-70% ילמדו במוסדות החינוך. במידה והיקף ההתחסנות יהיה נמוך מ-70%, הלימודים יתקיימו בלמידה מקוונת מהבית. החל מה-30 בספטמבר, היקף ההתחסנות למתווה זה יימדד ביחס לשתי מנות חיסון. עוד הוחלט, כי במהלך חודש ספטמבר תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון יעוּדדו להתחסן בבתי הספר כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה