חדשות יהדות

ממצא חדש ומחריד: קבר אחים מזמן השואה התגלה בחצר בית פרטית בפולין

קבר אחים מזמן השואה התגלה בחצר בית פרטית בפולין, ואותר באמצעות מכשור טכנולוגי. ארץ אל תכסי דמם

  • י' אלול התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

קבר אחים מזמן השואה התגלה בחצר בית פרטית בפולין. מדובר בקבר של 60 יהודים, 20 מהם ילדים. הוא התגלה בעיירה היהודית וויסלוויצה (ויסלוביץ) שנכחדה בשואה. הקבר נמצא בחצר של בית פרטי.

הקבר התגלה בעקבות מידע שהגיע לשליח של “שם עולם” בפולין. בעקבות המידע החלה סדרת בדיקות, ושני קשישים שגרים בעיירה תיארו את המקום המשוער של הקבר. כיוון שכרגע השטח ממוקם בחצר של בית פרטי. השליח ביקש אישור מבעליו ובעזרת מכשור טכנולוגי אותר קבר האחים.

בעיירה וויסלוויצה הפולנית חיו ערב השואה כ-2,000 יהודים. עם פרוץ המלחמה הוקם בעיירה גטו שממנו נלקחו מדי פעם יהודים למחנות עבודה ולמחנות השמדה. במקביל נכרו שני בורות בעיירה ששימשו כקבר אחים בכל פעם שהנאצים הוציאו להורג יהודים. בשלהי המלחמה נרצחו כל יהודי העיירה שנותרו בחיים על גדת נהר בוג. הזכר היחיד שנותר לחיים היהודיים שפיעמו בעיירה הוא רק בית הכנסת, שמשמש כיום כמוזיאון.

הרב אברהם קריגר, יו”ר המרכז הבינלאומי “שם עולם” שניהל את המבצע מישראל, אמר: “קשה אחרי כל כך הרבה שנים להגיע לגילוי כה מצמרר”.

הרב קריגר מסביר כי הוחלט שלא לחפור בקבר, אלא להסתפק כרגע בהקמת מצבה. לדבריו, ראש העיירה נרתם לעניין: "בשלב ראשון נציב שלט מתכת, המקום יגודר וייכתבו שמות היהודים שידוע בוודאות שהם קבורים שם”, אמר הרב קריגר.

איך נשארים מאמינים אחרי התופת? הרב לאו ב-4 דקות מטלטלות:

תגיות:פוליןקבר יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה