חדשות בריאות

יותר מ-4,700 מאומתים חדשים מחצות, עלייה נוספת בחולים הקשים

760 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, מתוכם 445 במצב קשה. ועדת החיסונים של משרד הבריאות מכונסת בשעה זו, וצפויה לאשר את הורדת גיל המתחסנים בחיסון השלישי, לכל הפחות לבני 50 ומעלה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 22:59)

נמשכת העלייה בתחלואה: 4,725 בני אדם אובחנו מאז חצות כמאומתים לנגיף הקורונה, כך מסר הערב (חמישי) משרד הבריאות. כ-100 אלף בדיקות פוענחו, והשיעור הזמני של הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 5.03% – הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת חודש מרץ.

מספר החולים המאושפזים בבתי חולים ממשיך לעלות, ומסתכם כעת ב-753. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לטפס, ועומד על 447. מספר החולים המונשמים עלה ל-71, ומצבם של 93 חולים מוגדר קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,604. מתחילת החודש נפטרו 126 בני אדם מסיבוכי הנגיף – לעומת 51 בחודש יולי.

ועדת החיסונים של משרד הבריאות מכונסת בשעה זו, וצפויה לאשר את הורדת גיל המתחסנים בחיסון השלישי, לכל הפחות לבני 50 ומעלה. ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת, וקרא להם להיערך להרחבת טווח הגילאים של החיסון השלישי בשבוע הבא.

הדו"ח היומי של של המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, התריע הבוקר כי "מדדי התחלואה עודם גבוהים ומהווים נורת אזהרה. מספר המאומתים עומד על יותר מ-4,000 בממוצע שבועי, מספר החולים הקשים עומד על כ-400, ומספר הנפטרים עולה גם הוא – כ-70 בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה עודנו גבוה, ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים במצב קשה כל 7-10 ימים בקירוב". מומחי המרכז הבהירו, כי "ללא פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה, צפויה עלייה דרמטית במספר החולים, בפרט הקשים, שתוביל בתוך שבועות לעומס מסוכן על בתי החולים".

בדו"ח צוין, כי מהמידע המדעי שנצבר לאחרונה עולה כי מנת החיסון השלישית צפויה לשפר באופן משמעותי את מוגנותם של המתחסנים המבוגרים מפני תחלואה, בפרט קשה, בזן דלתא: "החיסון השלישי צפוי להעלות ביותר מפי עשרה את כמות הנוגדנים המנטרלים מול מגוון וריאנטים, ובפרט מול זן דלתא; נמצא כי רמות נוגדנים אלה נמצאות בהלימה עם מידת ההגנה מפני הידבקות בנגיף – ככל שרמתם גבוהה יותר, עולה מידת ההגנה מפני הידבקות בנגיף".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה