חדשות בארץ

בנט מאיים על איראן: "יודעים גם לפעול לבד"

במהלך ביקור בפיקוד הצפון, מתח ראש הממשלה נפתלי בנט על כוונת האיחוד האירופי לשלוח נציג לטקס ההשבעה של נשיא איראן איבראהים ראיסי: "אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח". על תקיפת הספינה במפרץ עומאן: "האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון"

בנט בפיקוד הצפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)בנט בפיקוד הצפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) בפיקוד הצפון, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. במהלך הביקור שמע בנט סקירות מפי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומפי ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, אודות הערכת המצב בזירה הצפונית. כמו כן, הוא שמע על המוכנות של צה"ל בגזרה זו ועל המצב בלבנון ובסוריה.

בדברים שאמר במקום, מתח בנט ביקורת על כוונתו של האיחוד האירופי לשלוח נציג מטעמו לטקס ההשבעה של הנשיא האיראני החדש, איבראהים ראיסי: "ראיסי הוא הנשיא האיראני הכי קיצוני עד כה, והתחרות קשה. אני קורא מפה לאיחוד האירופי – אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח, תליין, שחיסל מאות מתנגדי משטר".

בהתייחסו לתקיפת הספינה במפרץ עומאן, אמר ראש הממשלה: "מיד אחרי התקיפה האיראנית של הספינה, שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים. לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון".

"אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל, יודעים גם לפעול לבד", הוסיף בנט. "איראן יודעת כבר את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון. הדבר הזה נגמר".

"הגידול המשמעותי בתקציב הביטחון, בתקציב צה"ל, שהעברנו רק השבוע, משקף את זה. מול איראן נאומים לא מספיקים – צריך צה"ל חזק, ובשביל זה צריך להשקיע הרבה משאבים, ואת זה אנחנו עושים".

(וידיאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

תגיות:איראןנפתלי בנטהאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה