חדשות בריאות

בנט: מתחילים במבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על תחילת המבצע למתן החיסון השלישי נגד קורונה. בשלב זה החיסון יינתן לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים מאז קיבלו את המנה השנייה. הנשיא יצחק הרצוג יהיה הראשון להתחסן במנה השלישית

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, בה הודיע על תחילתו של המבצע למתן החיסון השלישי נגד קורונה. בשלב זה החיסון יינתן לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים מאז קיבלו את המנה השנייה.

בנט אמר כי הנשיא יצחק הרצוג יהיה הראשון להתחסן בחיסון השלישי, ויעשה זאת מחר בבוקר: "יש דעיכה של חיסוניות הגוף לאורך זמן, ומטרת החיסון המשלים היא לחזק אותה מחדש וכך לצמצם את סיכויי ההידבקות והתחלואה הקשה באופן משמעותי. המציאות מוכיחה שהחיסונים בטוחים ומגינים מתחלואה קשה וממוות, וכמו חיסוני השפעת שצריך לחדש אותם מעת לעת – כך גם כאן. תוך מספר ימים מקבלת המנה השלישית היא מיד נכנסת לפעולה ומספקת הגנה חזקה מאוד".

"אני קורא מכאן לכל המבוגרים שקיבלו את החיסון השני – לכו להתחסן בחיסון המשלים. תדאגו לעצמכם, תדאגו ליקירים שלכם", הוסיף בנט. "יש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגפה, ולכן כדי שנוכל לשמור על ישראל פתוחה – אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. אני קורא גם למי שלא התחסן במנה הראשונה, במיוחד לצעירים – לכו להתחסן".

מוקדם יותר היום, הנחה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש את קופות החולים להתחיל במתן המנה השלישית לבני 60 ומעלה החל מיום ראשון הקרוב. ההחלטה על החיסון השלישי התקבלה בעקבות ההמלצה של הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח הערב ביקורת על התנהלותה של הממשלה בסוגיית החיסון השלישי, וקרא לציבור ללכת ולהתחסן.

"סוף סוף אחרי שישה שבועות שאני קורא לממשלה הרעה הזאת להביא את החיסון השלישי אליכם, אזרחי ישראל, היא נזכרה לעשות זאת", אמר נתניהו בסרטון שפרסם ברשת. "אני אמרתי להם: החיסון השני פג תוקפו, הוא מפסיק להיות אפקטיבי. צריך לתת חיזוק, חיסון שלישי''.

''קנינו את החיסון השלישי, מיליוני חיסונים. שילמנו עבורם – הם מחכים באירופה, להביא אותם לישראל. שישה שבועות הם לא עשו כלום. ההדבקה בישראל עלתה – מכמעט אפס נדבקים ביום ללמעלה מ-2,000 ביום. ירדנו בדירוג המדינות המטפלות בקורונה מאחד המקומות הראשונים למקום 17. אז עכשיו הם נזכרו".

"איזה מחדל. זה עלה בחיים, זה עלה בחולים קשים, זה מיותר", תקף נתניהו. "עכשיו מה שצריך לעשות זה שכולם ילכו להתחסן. זאת הדרך היחידה למנוע את המשך התפשטות המחלה, לשמור על הבריאות ולשמור על הכלכלה שלנו פתוחה. אז תעשו את מה שאני הולך לעשות, לכו להתחסן".

תגיות:חיסוןנפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה