חדשות בריאות

נתניהו: "למה מחכים? להביא מיד את החיסון השלישי לישראל"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו חזר על פנייתו לממשלה לפעול להבאה מיידית של חיסונים לישראל ולפתוח במבצע למתן חיסון שלישי: "אין דרך אחרת להציל חיים רבים, להשאיר את הכלכלה פתוחה ולשמר את ההצלחה שהבאנו כשהוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שב הבוקר (ראשון) על קריאתו לממשלה לפעול להבאה מיידית של חיסונים לישראל ולפתוח במבצע למתן חיסון שלישי.

"למה מחכים?", כתב נתניהו בטוויטר. "הממשלה חייבת להביא מיד את החיסון השלישי לישראל. אין דרך אחרת להציל חיים רבים, להשאיר את הכלכלה פתוחה ולשמר את ההצלחה שהבאנו כשהוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה".

נתניהו צירף לדבריו כתבה שפרסם רן רזניק, פרשן הבריאות של "ישראל היום", בה רופאים ומנהלים בכירים קוראים למשרד הבריאות לתת באופן מיידי חיסון שלישי לבני 60 ומעלה ולמי שמערכת החיסון שלהם פגועה וחלשה. חלקם מציעים לחסן במנה שלישית גם את כלל הצוותים הרפואיים. לדבריהם, יש להתחיל במבצע החיסון גם מבלי לחכות לאישור רשמי ממנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA).

בין הרופאים המצוטטים בכתבה – פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל פיתוח וחדשנות בבית החולים איכילוב; פרופ' חגי ציון, יו"ר ההסתדרות הרפואית; פרופ' יהודה שינפלד, נשיא אוניברסיטת אריאל ומבכירי הרופאים הפנימאים בארץ; ופרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע הבוקר חשש מקצב העלייה במספר החולים הקשים. "קצב העלייה של החולים הקשים משמעותי", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "הוא כמו קצב העלייה של המאומתים. נכון שבזכות החיסונים אחוז החולים קשים יותר קטן, אבל אנחנו מגיעים לקרוב ל-100 חולים קשים, ואלו בהחלט מספרים שמתחילים להדאיג אותנו".

כזכור, ביום רביעי האחרון דווח כי נתניהו שוחח בימים האחרונים עם מנכ''לי חברות פייזר ומודרנה, אלברט בורלא וסטפן בנסל. השיחות התקיימו ללא ידיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ונתניהו התעדכן בהם על מצב החיסונים וקצב אספקתם לישראל לאור התפרצות וריאנט הדלתא בארץ. בעקבות שיחותיו הגיע נתניהו למסקנה, כי על ישראל להזמין באופן מיידי מיליוני חיסונים, ולהתחיל מיידית במבצע למתן מנת חיסון שלישית לאוכלוסייה הבוגרת.

בסרטון שפרסם ברשת, אמר נתניהו: "בימים האחרונים שוחחתי פעמיים עם ידידי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. שוחחתי גם עם מומחים רבים נוספים. הגעתי למסקנה שמדינת ישראל חייבת להזמין מיד מיליוני חיסונים, והיא חייבת להתחיל מיד לתת את החיסון השלישי לאוכלוסיה הבוגרת. זאת האוכלוסיה, מעל גיל 50, שהיא בסיכון. בסיכון לתחלואה קשה, לאובדן חיים".

"לתת את החיסון השלישי, לא ל-200 אלף איש, לשני מיליון איש, זאת הדרך היחידה להגן על האוכלוסיה, הדרך היחידה לשמר את ההצלחה הגדולה שהשגנו בהוצאת ישראל ראשונה בעולם מהקורונה", הצהיר נתניהו. "בלי החיסון השלישי אין דרך אפקטיבית להציל חיים ולשמור על כלכלה פתוחה וצומחת. ולכן אני קורא לממשלה: תפעלו מיד ותביאו את החיסון השלישי לאזרחי ישראל כבר עכשיו. תחסנו שני מיליון אזרחים בימים הקרובים. ואתם יכולים לעשות את זה 200 אלף ביום, עשינו את זה – זה אפשרי וזה עובד. כל יום שעובר מסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל. ולכן אני אומר לממשלה – תפסיקו להתמהמה".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה