חדשות בריאות

נתניהו שוחח עם מנכ"לי פייזר ומודרנה: "להתחיל מיד בחיסון שלישי לאוכלוסייה הבוגרת"

בעקבות שיחות שערך עם מנכ''לי חברות פייזר ומודרנה ועם מומחים נוספים, קרא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לממשלה לפעול להזמנה מיידית של מיליוני חיסונים ולהתחיל מיד במבצע למתן מנת חיסון שלישית לאוכלוסייה הבוגרת

אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים עם מנכ''לי חברות פייזר ומודרנה, אלברט בורלא וסטפן בנסל, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה ב-ynet. השיחות התקיימו ללא ידיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ונתניהו התעדכן בהם על מצב החיסונים וקצב אספקתם לישראל לאור התפרצות וריאנט הדלתא בארץ. בעקבות שיחותיו הגיע נתניהו למסקנה, כי על ישראל להזמין באופן מיידי מיליוני חיסונים, ולהתחיל מיידית במבצע למתן מנת חיסון שלישית לאוכלוסייה הבוגרת.

בסרטון שפרסם ברשת, אמר נתניהו: "בימים האחרונים שוחחתי פעמיים עם ידידי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. שוחחתי גם עם מומחים רבים נוספים. הגעתי למסקנה שמדינת ישראל חייבת להזמין מיד מיליוני חיסונים, והיא חייבת להתחיל מיד לתת את החיסון השלישי לאוכלוסיה הבוגרת. זאת האוכלוסיה, מעל גיל 50, שהיא בסיכון. בסיכון לתחלואה קשה, לאובדן חיים".

"לתת את החיסון השלישי, לא ל-200 אלף איש, לשני מיליון איש, זאת הדרך היחידה להגן על האוכלוסיה, הדרך היחידה לשמר את ההצלחה הגדולה שהשגנו בהוצאת ישראל ראשונה בעולם מהקורונה", הצהיר נתניהו. "בלי החיסון השלישי אין דרך אפקטיבית להציל חיים ולשמור על כלכלה פתוחה וצומחת. ולכן אני קורא לממשלה: תפעלו מיד ותביאו את החיסון השלישי לאזרחי ישראל כבר עכשיו. תחסנו שני מיליון אזרחים בימים הקרובים. ואתם יכולים לעשות את זה 200 אלף ביום, עשינו את זה – זה אפשרי וזה עובד. כל יום שעובר מסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל. ולכן אני אומר לממשלה – תפסיקו להתמהמה".

לאחר מספר דחיות, קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) בשעה 13:00 לישיבה ראשונה מזה למעלה משבוע. השרים ידונו בחידוש הגבלות התו הירוק ובמתווה לניהול נתב"ג בצל מגפת הקורונה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "בדיון תובא בפני הקבינט תוכנית פעולה סדורה ומקיפה שתתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ"

עוד צוין, כי "ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם, שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. במהלך השבוע האחרון נפגש ושוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם נציגי ענף התרבות וענף האירועים, מנכ"לי קופות החולים, מומחים אפידמיולוגיים ועוד".

על פי דיווחים שונים, ההתמהמהות עד כה בכינוס הקבינט נובעת מחילוקי דעות בין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובין שרים בקבינט. במשרד הבריאות דרשו להטיל חובת בידוד גורפת על כל השבים מחו"ל, אולם בשל התנגדות רחבה לכך בקבינט ויתרו על הדרישה ולא יעלו אותה בישיבה. כתחליף לכך, ימליץ משרד הבריאות על הרחבה משמעותית של רשימת המדינות האדומות, שהחזרה מהן תחייב בידוד.

נקודת מחלוקת נוספת היא ההמלצה המקצועית של אנשי משרד הבריאות להחזיר את הגבלות התו הירוק. בקבינט דחו עד עתה את ההמלצה, אולם לאור המשך העלייה בתחלואה צפויים השרים לקבל החלטה על חידוש המתווה.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה