צניעות האשה

"הרכב נתקע בלב ההתפרעויות. ראיתי את המוות מול העיניים"

הצניעות היא מעמודי התווך בעבודת השם של בת ישראל, וכל חיזוק בנושא הצניעות מסוגל להביא לישועות, קטנות וגדולות. אלמוג ספיר מספרת כיצד היא ומשפחתה ניצלו מסכנת לינץ' בימי מבצע "שומר החומות" בזכות התחזקותה בצניעות

אא

חוה, האישה הראשונה בהיסטוריה, נבראה מהעצם של אדם הראשון. המדרש מציין כי הקב"ה כביכול תמה בתחילה מאין יהיה ראוי לבנות את חוה, כיוון שכל איבר ממנו תיברא חוה ישפיע על מהותה, וכן על מהותן של כל הנשים בבריאה, שהרי נשמותיהן כלולות בנשמתה של חוה.  
אם יברא אותה מראשו של אדם הראשון – תהא היא גסת רוח, 
אם יברא אותה מעינו של אדם הראשון – תהא היא סקרנית, 
אם יברא אותה מפיו של אדם הראשון – תהא היא פטפטנית, 
אם יברא אותה מאוזנו של אדם הראשון – תהא היא צייתנית, 
אם יברא אותה מידו של אדם הראשון – תהא היא גונבת, 
אם יברא אותה מרגלו של אדם הראשון – תהא היא פדרנית. 
לבסוף, החליט ה' כי האיבר שיהלום ביותר את מהותה של האישה הוא הצלע, שזהו איבר מוצנע ומכאן תהא האישה נושאת את הצניעות בפנימיותה )ע"פ מדרש תנחומא (ורשא) פרשת וישב סימן ו'). 

רבי חנוך זונדל זצ"ל, מחכמי פולין, שעסק לרוב בביאורי מדרשים ותפילה, מבאר בחיבורו "ענף יוסף": "והוסיף עוד שעל כל אבר ואבר היה אומר לה תהיה צנועה. כלומר, שנתן בה טבע מיוחד יותר מאיש, שאין מטבעו להתבייש כאשה, שתתבייש בכל אבריה מעשות דבר שאינו הגון". כלומר, באופן בריאתה של האישה אנו מגלים כי עיקר רצונו של הקב"ה מבת ישראל הוא להיותה צנועה. 

מה עיקר העבודה של האישה בעולם, ולמה שווה לך להשקיע בה? הרב יגאל כהן בשיעור מחזק: 

 

המהר"ל מפראג כותב: "הרי שנשתבחו האמהות הקדושות בפרט בצניעות, כי עיקר שבח האישה ומדרגתה העליונה היא הצניעות" (גבורות השם, פרק ס'). משום זאת, רבות זכו לישועות, גדולות וקטנות, בתחומים שונים בחייהן החל מעיכוב בזיווג, בריאות, שלום בית, רווח כללי ועד להצלה בנפש של ממש בזכות התחזקותן בנושא הצניעות. 

אלמוג ספיר (25) מספרת כיצד ניצלה היא ומשפחתה מסכנת לינץ' במהלך ההתפרעויות בארצנו בימי מבצע "שומר החומות". 
"אנו מתגוררים באשדוד, ובעקבות המצב הביטחוני בעלי ואני החלטנו לנסוע להורי שבערד. במהלך הנסיעה הגענו לכביש 31, שזהו אזור של כפרים ערביים, ולפתע ראינו כי בהמשך הכביש בוערות מדורות אש. לא הייתה שום אפשרות להסתובב באותו מקטע דרך, ובעלי האיץ את המהירות כדי שנעבור זאת כמה שיותר מהר. ככל שהתקדמנו כך גילינו שהתמונה חמורה ומסוכנת הרבה יותר ממה שחשבנו. מדורות האש היו ענקיות. אש ועשן היו מכל עבר. היו שם ערבים שעמדו בשולי הכביש וזרקו אבנים וסלעים לעבר הכביש. הם צרחו, השתוללו וזה היה פשוט מבהיל. נכנסו לתוך לוע הארי, כשהם זורקים אבנים לעברנו. הכול היה מלא עשן ולא ראינו לאן אנו נוסעים. ואז לפתע שמענו פיצוץ גדול, והנורא מכל קרה: הגלגלים של הרכב התפנצ'רו והאוטו נעצר. נעצרנו בשולי הכביש, כשערבים שטופי שנאה נמצאים מעבר לעורפנו. בעלי ניסה להמשיך לנסוע, אך האוטו פשוט נדם. כך נותרנו חסרי אונים בשולי הכביש כש-3 בנותינו קטנות במושב האחורי. 

לפתע נעצר לידנו רכב שבו 2 ערבים. הם יצאו מהרכב, והייתי בטוחה שהם הולכים להוציא רובה ולירות בנו. הם דפקו על החלונות ואמרו "בואו תצאו, אנחנו נעזור לכם". אמרנו להם שאנו נסתדר ושנתקשר למשטרה שתחלץ אותנו. הם התעקשו ואמרו שיישארו כאן עד שנצא. התקשרנו למשטרה שהודיעה שתשלח אלינו ניידת, אך שום ניידת לא הגיעה. התברר למפרע שהמשטרה לא מוכנה להיכנס לשטחים אלו. גם אבא שלי לא יכול היה להגיע אלינו ולאסוף אותנו משום שהכבשים היו חסומים. 

היינו לכודים בעין הסערה. באותם רגעים התפללתי לה' בתחנונים שיושיע אותנו. נזכרתי שבדיוק בבוקרו של אותו יום קיבלתי על עצמי חיזוק מסוים בעניין הצניעות, והזכרתי זאת לה' בתפילתי. ביקשתי והתחננתי שיציל אותנו, בזכות ההתחזקות שלי בנושא בצניעות ובזכות זה שאני שומעת ולומדת בנושא זה. הבטחתי לה' שאם נינצל אפרסם את הסיפור שלנו ובכך אחזק את בנות ישראל בנושא הצניעות.  

לפתע חלפה משאית לידינו מלאה בערבים. פניהם היו מכוסות לחלוטין, וניתן היה לראות רק את העיניים שלהם. הם הסתכלו עלינו עם עיניים לוהטות אש, שטופות בתאוות דם. אותם שני ערבים שעמדו לצד הרכב שלנו קראו לעברם בעוז שימשיכו לנסוע. לאחר שהמשאית נסעה ושום ניידת משטרה לא נראתה באופק, הבנו שאם אנחנו ממשיכים להישאר כאן - לא נשאר בחיים. ראינו שאותם שני ערבים עזרו לנו, ולמרות הפחד הגדול, בלית ברירה, יצאנו מהרכב ונכנסו לרכב של אותם שני ערבים, כשהם מזרזים אותי ואומרים שהערבים המתפרעים שהיו סמוכים אלינו מסתכלים עליהם. 

הם חילצו אותנו והביאו אותנו למקום מבטחים. לאחר מכן הם שלחו לנו תמונה של מה שנשאר מהרכב שלנו: 

אני נחרדת מהמחשבה שאני ומשפחתי היינו יכולים להיות חלק מהתמונות המצולמות. אני מודה לה' על שהציל אותנו, ומבקשת לחזק את כולן בצניעות. דענה כי הקב"ה כל כך אוהב כל חיזוק הכי קטן בצניעות, וזה מסוגל להביא לישועות גדולות. תודה לקב"ה. אין עוד מלבדו".  

צפו בסיפורו המצמרר של האוטיסט שחווה מוות קליני וחזר לחיים בזכות ההתחזקות בצניעות של בנות משפחתו: 

 

לקריאה נוספת בנושא הצניעות קראו את המאמרים המרתקים הבאים:  
היא הייתה על סף כריתת מעי – מה קרה בסוף, וכיצד זה קשור לצניעות? 
המדריך למתחזק, והפעם: איך לשמור על צניעות?   
להתלבש בצניעות ולהיות יפה? יש חיה כזאת 
מה גורם ל-30% מהזוגות להתגרש? ומה אתם צריכים לעשות כדי להינצל? 
מצוות כיסוי ראש לאישה: גלו הכול על הכתר הנשי 
הסוד היהודי: זה מה שיגרום לו לרצות להתחתן 

תגיות:צניעותניסיםבקבוקי תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה