צניעות האשה

להתלבש בצניעות ולהיות יפה? יש חיה כזאת

ישנה דעה קדומה הטוענת כי הלבוש הצנוע הוא היפך היופי והחן, אבל האמת היא שהצניעות הופכת אותך לנסיכה מכובדת ועדינה. הצניעות מדגישה את החן שלך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא מזמן, בעת ביקור אצל הורי, הסתובבתי ברחובות עיר מולדתי ושמתי לב שאנשים רבים מתלבשים בצורה מוזנחת מאוד...

אני לא מתייחסת לגדרי ההלכה ולהלכות הצניעות, אלא רק לסגנון הלבוש, שהיה נראה שהוא לא ראוי לשמש אף כבגד פיג'מה.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני ממש לא אחת שנמצאת שעה מול המראה לפני שאני יוצאת מהבית. רחוק מאוד מזה. עם זאת, אני חושבת שמן הראוי לצאת החוצה בלבוש שמכבד אותך, לכל הפחות.

אז לפני שאתן חושבות שעשיתי הסבה מקצועית למבקרת-אופנה, אסביר למה אני מספרת לכן את זה.

לחלקנו יש נטייה לחשוב כי לבוש צנוע משמעו לבוש משעמם, חסר מעוף, כבד וזקן.

האמת היא שזה לגמרי תלוי בך!

גם בציבור שומר תורה ומצוות וגם בציבור הכללי, תוכלו למצוא צורות לבוש מחמיאות ומכבדות וצורות לבוש מוזנחות ומשעממות.
סגנון הלבוש אינו תלוי בגדרי הצניעות, אלא פשוט באופי של האדם וברמת החשיבות שהוא מייחס לנושא.

אמת שבעולם הצניעות ישנן הגבלות שמצמצמות את המבחר, אבל אם את נמצאת במקומות הנכונים ומכירה את החנויות המתאימות - תוכלי להתבלבל מרוב המבחר הקיים.

אורטל מספרת: "לפני מס' חודשים אמא שלי הודיעה לי על קרוב משפחה שמתחתן, ושכולנו נלך לחתונה. פתחתי את ארון הבגדים שלי ומצאתי שמלה ארוכה שחלקה העליון לא היה צנוע, אבל חלקה התחתון היה בעל פוטנציאל להפוך לחצאית מדהימה! הלכתי לתופרת וביקשתי להסיר את החלק העליון של השמלה, והנה - השמלה הפכה לחצאית מותן ארוכה יפיפייה עם בד סטן נשפך בצבע שמנת-ורדרד.

לחתונה לבשתי את החצאית הזו עם חולצה שחורה הולמת, ונעלי עקב לא גבוהות מדי. התאפרתי יפה וענדתי סיכה בשערי. אמי סיפרה לי כי היא קלטה את סבתא שלי מתבוננת בבת דודה שלי במבט המום ואף מזועזע, שלא בידיעתה. אותה בת דודה לבשה שמלה אדומה, צמודה וקצרה במיוחד.

אמא שלי ממשיכה לספר כי לאחר מכן סבתא שלי העיפה מבט לעברי, ואז היה לה מבט מרוצה ומלא נחת. הרגשתי שבלבושי הצנוע עשיתי קידוש השם".

ישנה דעה קדומה הטוענת כי הלבוש הצנוע הוא היפך היופי והחן, אבל האמת היא שהצניעות הופכת אותך לנסיכה מכובדת ועדינה. הצניעות מדגישה את החן שלך.

עדי מספרת: "אחותי ואני התחתנו ברוך השם בהפרש של חודש בלבד! אחותי עדיין איננה שומרת תורה ומצוות. את שמלת הכלה שלה היא בחרה ברוח האופנה האחרונה, סגנון פשוט וקליל יותר. החלק העליון של השמלה היה, כפי שאפשר לנחש, רחוק מגדרי הצניעות.
אני, לעומת זאת, בחרתי שמלה אותה עיצבה תופרת צרפתייה מלאת טעם וסגנון. השמלה הייתה נפוחה מעט ולא יותר מדי, עם טול נסיכותי וחלק עליון מתחרה. הצווארון היה סגור לחלוטין והשרוולים היו ארוכים עד פרקי כף היד.

אחותי הגדולה התחתנה לפני, וכעבור חודש היה יום חתונתי.

כאשר דודה שלי ראתה אותי באולם החתונה, היא פלטה מפיה: "ז-א-ת כלה!", כאומרת שבחירת השמלה שלי היא המוצלחת וה"כלתית" במיוחד.

אמא שלי סיפרה לי שדודה נוספת ציינה בפניה כמה שהיא התלהבה משמלת הכלה שלי.

אגב, השמלה של אחותי עלתה פי 3 מהשמלה שלי...".

גדרי הצניעות אומנם יוצרים הגבלות, אבל דווקא אותן הגבלות הן אלה שהופכות אותך לאצילית ולמלאת חן.

חשבתן פעם מדוע אנשים בעלי תפקיד בכיר, כגון נשיאי מדינה, ראשי ממשלה, עו"ד וכו', לבושים תמיד בחליפות מחויטות (כן, אפילו בחודשי הקיץ החמים)?

הם לא נוהגים להסתובב במכנסון קצרצר וגופיית חדר-כושר, משום שהם מכבדים את עצמם, וגם משום שהם מעוניינים לשדר מכובדות עצמית.

ישנו עקרון פשוט מאוד בתחום הלבוש: אדם שלבוש בצורה מכובדת – מכבד עצמו ומשדר מכובדות לסביבה.

עקרון זה חל כמובן על כל איש ואיש ועל כל אישה ואישה. אם ברצון האישה לשדר מכובדות, יהא עליה להתלבש בצורה המשדרת מכובדות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ישנן נשים הנוטות להשקיע במראה החיצוני שלהן כספים, אנרגיה וזמן מרובים במטרה להרגיש טוב עם עצמן ובמטרה ליצור רושם חיצוני בעיני הסביבה.

ישנן הטוענות שהן לא עושות זאת למען יצירת רושם בעיני הסביבה, אלא רק עבור הרגשה עצמית טובה, אך אפשר להוכיח להן בקלות שהן עושות זאת גם על מנת ליצור רושם בעיני הסביבה ע"י השאלה הבאה: האם אי פעם, כשהיית לבדך בבית למשך יום שלם, התאפרת וטרחת לסדר את השיער בבוקר? כנראה שהתשובה תהיה לא.

ההשקעה ביצירת רושם בעיני האחר כשאינה ע"פ גדרי הצניעות, הולכת לריק, מכיוון שמבלי משים המסר המועבר הינו ההופכי למסר שהיא אכן הייתה רוצה להעביר.

האישה המעוניינת להראות את יופייה עושה זאת במטרה שתיחשב בעייני האחר כבעלת יקרות, הערכה וייחודיות. היא רוצה להיות "נחשבת", אך למרבה הצער היא מקבלת את התוצאה ההפוכה.

את האמצעי היא אכן מצליחה להשיג בכך שהיא תיחשב יפה, אך את המטרה האמתית שלשמה היא מציגה את יופייה היא מפספסת, ולמעשה, היא יוצרת רושם הפוך למה שהיא קיוותה לו.

היא רוצה "יקרות" – ומקבלת "זילות".

היא רוצה "הערכה" – ומקבלת "לא נלקחת ברצינות".

היא רוצה "ייחודיות" – ומקבלת "עוד אחת".

שינוי צורת הלבוש יכול להיעשות בהדרגה, ועם כל צעד וצעד של התקדמות, תזכי ליצור את הרושם שאת באמת חפצה בו - רושם של מכובדות, הערכה, רוממות, אצילות וחן אמיתי.

והכי חשוב, תזכי לעשות נחת עצום לבורא-עולם, ולחיות חיים של רצון ה' ושל אמת.

נקודה אחרונה בנימה אישית: בעיני, לבוש צנוע הוא הרבה יותר יפה, בלי קשר להלכה ולדת. 

לקריאת המדריך למתחזקת בנושא הצניעות, לחצי כאן.

צפו במדור צניעות האישה בשיעוריו המחזקים של הרב יגאל כהן בנושא.

תגיות:לבושצניעות האישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה