חדשות בעולם

"קידוש השם אדיר": מדוע עורר בית הספר של חב"ד בברלין התפעלות בתקשורת המקומית?

בית הספר של חב"ד בברלין הגיע למקום הראשון בבחינות הבגרות שנערכו לתלמידים המתגוררים בעיר, והתקשורת המקומית אחוזת התפעלות. רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל: "השילוב של יהדות ומקצועיות הוא שילוב מנצח"

  • כ"ד תמוז התשפ"א
בית הספר של חב"ד בברלין, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)בית הספר של חב"ד בברלין, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

בית הספר של חב"ד בברלין בירת גרמניה הגיע למקום הראשון בבחינות הבגרות שנערכו לתלמידים המתגוררים בעיר.

האירוע זכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת המקומיים, שציינו כי למרות משבר הקורונה, שהביא לסגירת בתי הספר, הלימודים המשיכו כסדרם במסגרת הלמידה מרחוק, ובכך הגיע בית הספר לתוצאה המרשימה בפער גדול משאר בתי הספר בעיר.

"בית הספר החכם ביותר בברלין: מהו סוד ההצלחה?" – זו הייתה הכותרת שניתנה באחד האתרים הגדולים בברלין לכתבה שעסקה בנושא וביקשה להתחקות אחר הסוד מאחורי ההצלחה של בית הספר היהודי. בפתיח לכתבה נכתב: "בית הספר היהודי המסורתי השיג את התוצאה הטובה ביותר בברלין. מה הופך את המוסד החינוכי הזה לבית הספר הטוב ביותר בברלין?".

לדברי יאנה ארדמן מהקרן היהודית, "המודל המצליח של בית הספר היהודי המסורתי מבוסס על העברת ידע איכותית ובעיקר על למידה פרטנית". היא ציינה, כי תכני הלמידה מותאמים באופן אישי "בהתאם לרמת הכשירות של התלמידים ובתיאום הדוק בין מורים, תלמידים והורים".

ארדמן הוסיפה, כי "למרות שנה יוצאת דופן, עם תקופה חסרת תקדים של סגירת המוסדות בעקבות הקורונה", התלמידים עברו את בחינות הבגרות בהצלחה יתירה: "הוכחנו שלתמיכה פרטנית ולמחויבות המורים יש השפעה חיובית יותר על הלמידה".

בית הספר מופעל על ידי מוסדות חב"ד בראשותו של רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל. "בית הספר בנוי על שיטת לימוד ייחודית ופרטנית", אמר הרב. "נגרם פה קידוש השם אדיר, ואין לי ספק שהתוצאה המרשימה תשכנע הורים נוספים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. הוכחנו שהשילוב של יהדות ומקצועיות הוא שילוב מנצח".

בשנת הלימודים הקרובה, בית הספר והגן היהודי גן ישראל צפויים לעבור לקמפוס היהודי שהולך ונבנה בברלין. הקמפוס, בגודל של 8,000 מ"ר, יכלול בנוסף למוסדות חינוך, גם את מרכז הקהילה, מקווה מפואר ובית תמחוי.

תגיות:ברליןחב"דבחינות בגרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה