חדשות בארץ

אסון הרכבל: איתן בן החמש שוחרר מבית החולים

איתן בירן בן החמש, הניצול היחיד מקריסת הרכבל בצפון איטליה, שוחרר מבית החולים בטורינו. מלווה בדודתו איה, הוא חזר לבית משפחתו בפאביה

זירת ההתרסקות, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)זירת ההתרסקות, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

התקשורת האיטלקית דיווחה היום (חמישי) כי איתן בירן, הילד בן החמש שנפצע לפני כשלושה שבועות בקריסת הרכבל בהרי האלפים שבאיטליה, שוחרר מבית החולים בטורינו בו היה מאושפז. איתן הוא הניצול היחיד מהאסון, בו נספו 14 בני אדם, ביניהם גם הוריו, עמית וטל, אחיו הקטן תום, סבה של אמו יצחק כהן ורעייתו השנייה ברברה.

שחרורו של איתן מבית החולים התאפשר בעקבות השיפור שחל במצבו בימים האחרונים. מלווה בדודתו איה, שמונתה לאפוטרופסית שלו, הוא הועבר באמבולנס לבית משפחתו בפאביה. בשלב זה לא ברור האם מתי ישוב לישראל.

אתמול דווח כי איתן עודכן באמצעות בני משפחתו וגורמים מקצועיים על מותם באסון של הוריו, אחיו, סבו וסבתו. מטעם המשפחה נמסר, כי "איתן לומד לאט מה קרה, באמצעות בני משפחה ופסיכולוגים. למרבה הצער, הוא כבר הבין את המצב. זה מסע ארוך ועדין".

התאונה הקטלנית אירעה לפני כשבועיים ברכבל המסיע תיירים ותושבים מקומיים מהעיירה סטרזה שעל גדות אגם מאג'ורה לפסגת הר מוטרונה, ועולה לגובה של כ-1,500 מטרים מעל פני הים בזמן נסיעה של כ-20 דקות. הכבל של הקרון נקרע זמן קצר לפני ההגעה לתחנה הסופית בפסגת ההר, הקרון צנח מגובה של עשרות מטרים והתרסק לתוך האזור המיוער.

לאחר התאונה עצרו הרשויות האיטלקיות את בעלי החברה המפעילה את הרכבל, עובד באתר ומהנדס. הם חשודים שהתקינו במכוון "מזלג", מכשיר שנועד למנוע את הפעלת בלמי החירום בשל תקלה שהתגלתה בהם. השבוע דיווחו כלי תקשורת באיטליה, כי השלושה שוחררו למעצר בית. חקירת נסיבות האסון נמשכת.

תגיות:איטליהאסון הרכבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה