חדשות בארץ

הקבינט אישר את הפסקת האש. תיכנס לתוקפה הלילה ב-2:00

לאחר 11 ימי לחימה אישר הקבינט המדיני - ביטחוני את סיום מבצע 'שומר החומות'. חשש שארגון הטרור ינצל את השעות האחרונות של המבצע להתקפות חסרות תקדים

  • ט' סיון התשפ"א
עיתונאים מתחבאים מאימת הרקטות (צילום: אדי ישראלי, פלאש 90)עיתונאים מתחבאים מאימת הרקטות (צילום: אדי ישראלי, פלאש 90)
אא

בשעה האחרונה אישרו שרי הקבינט המדיני – ביטחוני את הפסקת האש, שתיכנס לתוקפה בסוף השבוע. שעת כניסתה של הפסקת האש לתוקף, כפי שנקבע, ככל הנראה היא 02:00. בעוד שעות ספורות, זאת בכפוף להבנות שיושגו בעזרת מצרים. מוקדם יותר נועדו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לפגישת היערכות לקבינט המדיני-ביטחוני.

הערב דווח ברשת 'אל ג'זירה' כי גורמים רשמיים בישראל הודיעו הערב למתווך המצרי כי בכוונת ישראל לסיים את מבצע 'שומר החומות'. יצוין, כי ביממה האחרונה הפחית צה"ל בכמות התקיפות ברצועה ובאיכותן.

כלי תקשורת בלבנון מצטטים גורמים בארגון הטרור חמאס האומרים כי הסכם הפסקת האש ייכנס לתוקפו כבר מחר (שישי) בשעות הצהריים. בישראל טרם הגיבו לדיווחים.

בימים האחרונים גבר הלחץ הבינלאומי על ישראל להביא לסיום המבצע. אמש שוחח ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית ביידן ולפי הדיווחים נאמר כי לנתניהו כי הנשיא "מצפה לרגיעה בהסלמה מול עזה עוד היום". זמן קצר לאחר סיים נתניהו הערכת מצב בקריה ואמר: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

סאמי אבו-זהרי, אחד מדוברי חמאס, אמר: "אנחנו בשיחות כבר כמה ימים עם מתווכים. השיחות נהיו יותר אינטנסיביות בימים האחרונים, ואנחנו בחמאס פתוחים לכל יוזמה שתביא לסוף התוקפנות על עמנו. אנחנו לא רוצים מלחמת עולם שלישית.

"כל החזרת הביטחון לעמנו והפסקת הטבח הזה - אנחנו בעד. אבל אנחנו רוצים להגיע להפסקת העוינות ממקום של כוח. לא של חולשה. אומרים לכיבוש, שכל עוד העוינות תימשך, אנחנו נמשיך להפציץ. הכדור במגרש של הכיבוש.

"מה שהודלף בנוגע להסכם, נועד להגביר לחץ על בני עמנו. כשיהיה משהו - ההנהגה תודיע. חמאס דורשים לעצור את הטבח נגד עמנו. האפשרות שהכיבוש יודיע על הפסקת אש חד-צדדית מבחינתו תהיה ניצחון אדיר להתנגדות", הוסיף אבו-זהרי.

תגיות:הפסקת אששומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה