חדשות יהדות

מצמרר: מה מבקש אבא ששכל את שני בניו במדרגות המוות?

הרב מאיר אלחדד, ששכל את שני בניו באסון מירון הנורא, בדברי חיזוק מצמררים: "אנחנו מבטלים את כל היישות שלנו כלפי הבורא יתברך"

  • כ"א אייר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אסון מירון הנורא גבה את חייהם של 45 נפשות יקרות וטהורות. שניים מהם הם אחים: משה מרדכי אלחדד ז"ל, בן ה-12, ואחיו יוסף דוד אלחדד ז"ל, בן ה-18. הם הובאו למנוחת עולמים במוצ"ש, במירון, ליד ציון הרשב"י.

האב השכול, הרב מאיר אלחדד, אמר בכאב: "זה צער של כלל ישראל. אמנם בנים שלי אבל הצער הוא של כלל ישראל. ויש 45 נפשות מעם ישראל שנהרגו, ו-45 בגימטריה 'מה'.

"'מה' מאפיין את הביטול שלנו לבורא יתברך. משה רבנו אמר 'ונחנו מה'", המשיך האב השכול. "אנחנו צריכים לדעת שאנחנו מבוטלים. מבטלים את כל היישות שלנו כלפי הבורא יתברך. אין לנו שום יישות בעולם.

"כשקורים דברים קשים שאנחנו לא מבינים – יהודים שבאו לשמוח בהילולא של רבי שמעון בר יוחאי. איך קרה כזה אסון? אבל היא הנותנת. הקדוש ברוך הוא בחר בהשגחה פרטית כל נפש שהיתה שם. היו לי שם 5 בנים, ומתוכם 3 ניצלו ו-2 נהרגו. הקב"ה בחר בדיוק איזה נשמות שייכות כבר לגן עדן.

הרב אלחדד משחזר את הלילה הקשה במירון, כאשר היה בחוסר אונים נורא לגבי חייהם של בניו. "כל הלילה הייתי בחוסר אונים, אמרתי: 'רבונו של עולם, אני מבקש ממך, אל תיקח לי את האמונה. תן לי אמונה. אני צריך כוחות'. זה מה שבכיתי כל הלילה. ב"ה ה' לא לקח ממני את האמונה. אני מודה על העבר ומבקש לעתיד לבוא, שכל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני שהקב"ה הוא עשה, עושה ויעשה לכל המעשים. אין עוד מלבדו", מסיים האב השכול את דבריו, שיוצאים מדם ליבו.

הרב מאיר נחמן אלחדד, אביהם של משה מרדכי ויוסף דוד ז"ל שנספו באסון במירון, בדברי אמונה וחיזוק: "הקב"ה בחר בהשגחה פרטית כל נפש שהייתה במירון". צפו (באדיבות חדשות 12):

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

תגיות:לוויהאמונהאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה