חדשות בארץ

אסון כבד במירון: לפחות 44 הרוגים וכ-150 פצועים

לפחות 44 בני אדם נהרגו וכ-150 נפצעו במתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרן במהלך ההילולה במירון, כתוצאה מדוחק כבד. מצבם של שישה פצועים מוגדר אנוש ו-18 במצב קשה

זירת האסון (צילום: David Cohen/Flash90)זירת האסון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 8:51)

אסון כבד אירע הלילה (שישי) בהילולת רשב"י במירון. לפחות 44 בני אדם נהרגו ויותר מ-150 נפצעו כתוצאה מדוחק כבד וצפיפות במהלך החגיגות במתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרן. חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לכ-150 נפגעים.

לבתי החולים פונו שישה פצועים במצב אנוש, 18 במצב קשה, שמונה במצב בינוני ו-80 במצב קל. הפצועים הועברו לבתי החולים זיו, פוריה, רמב"ם, נהריה, העמק והדסה עין כרם.

עם התרחשות האסון, הכריזה המשטרה על אירוע רב נפגעים וסגרה את הר מירון לכניסה. כוחות הצלה וחירום רבים הוזרמו לזירה. לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, כוחות רפואה מפיקוד צפון ומספר מסוקים של חיל האוויר עם צוותי רפואה ולוחמי 669 סייעו בפינוי הפצועים וההרוגים, במתן טיפול רפואי בזירה, בפינוי מוסק מהיר של הפצועים לבתי החולים, וכן בוויסות נפגעים מוסק בין בתי החולים. כל הצירים באזור נחסמו לתנועה, ובמשטרה קוראים לציבור שלא להגיע לאזור. בשעות אלו, לאחר סיום הפינוי של הפצועים לבתי החולים, ממשיכים כוחות הביטחון לפעול לפינויו המלא של הר מירון מהשוהים בו.

בתי החולים פתחו קווי חירום, באמצעותם ניתן לברר על זהות הפצועים המאושפזים בהם:

זיו 1255161

פוריה 1255162

נהריה 1255141

רמב"ם 1255144

מוקד לחיפוש נעדרים 1201*

חפ"ק עזר מציון, לסיוע בהסעות לבתי החולים וביצירת קשר עם הפצועים: 03-6144660.

בשל בעיית קליטה סלולרית בהר, שאינה מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות, מפעילה המשטרה את מוקד המידע במספר 110, בו ניתן לקבל פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הנחה במהלך הלילה את גורמי הרווחה בעיר לפתוח חמ"ל רווחה מיוחד לטיפול במשפחות הפצועים ההרוגים והפצועים באסון במירון. החמ"ל העירוני יסייע, בתיאום עם גורמי החירום, למשפחות האבלות ולאלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

עיריית בני ברק פתחה אף היא חמ"ל חירום ורווחה, עם היוודע האסון, כדי לסייע ולתמוך במשפחות. מהעירייה נמסר, כי "ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין פועל יחד עם מנהלי מחלקות החירום, הרווחה, השירות הפסיכולוגי וצוות לשכת ראש העיר, על מנת להיערך להעניק סיוע למשפחות הנפגעים והנספים באסון הנורא. החמ"ל מתעדכן עם צוותי החירום ונערך לתמוך ולסייע ביום של כאב בלתי נתפס זה, של אסון מחריד בו נהפך מחול לאבל. מוקד 106 פועל כל העת, והצוותים נערכים לפעול באופן פרטני ברגישות מרובה בכל הדרוש בשעה זו".

השתתפו בקריאת תהילים לרפואת הפצועים.

תגיות:ל"ג בעומרהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה