נטורופתיה ורפואה טבעית

בשר מעובד: כדאי או לא?

בכל ארוחה שנאכל בה חלבון מהחי, טוב יהיה אם נצרף ירקות, ובמיוחד עלים ירוקים כמו חסה, סלרי, כוסברה ופטרוזיליה, כדי לעזור לעיכול תקין וטוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל אדם דרישות וצרכים גופניים שונים. עם זאת, לרוב האנשים יש צורך בכמות מסוימת של בשר בתפריט. כדי לשמור על הבריאות אין מניעה לאכול בשר אדום לא מעובד, במיוחד חלקים רזים.

בשר רזה לא מעובד מהווה מקור מצוין לוויטמין B12, שנמצא רק במזונות מהחי, ובבשר - כמות הוויטמין גבוהה במיוחד. בשר מכיל ברזל, אבץ, חלבונים זמינים ועוד.

בגלל כמות החלבון הגבוהה שיש בבשר, צריך להגביל את הכמות – 0.8% חלבון ממשקל הגוף היא הכמות שצריך לצרוך ביום. חלבונים מיותרים יהפכו בגוף להומוציסטאין, שהוא תוצר פסולת של חלבונים מהחי שהגוף לא זקוק להם.

כמויות גדולות של הומוציסטאין בדם עלולות לגרום לעומס רעלני, ולהעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם, לכולסטרול גבוה, לסוכרת, לדלקתיות ועוד. לכן עלינו להמעיט באכילת מזונות מהחי, ולהוסיף פירות, ירקות וחלבונים ממקור צמחי, כמו קטניות - חומוס, שעועית, עדשים ועוד.

גם הזמן שבו אוכלים את הבשר, או חלבונים מהחי בכלל, משמעותי מאוד. חשוב לא לאכול בשעות הערב, ודאי לא בלילה. כאשר מערכת העיכול חלשה, קשה לה לעכל מזון מרוכז.

בכל ארוחה שנאכל בה חלבון מהחי, טוב יהיה אם נצרף ירקות, ובמיוחד עלים ירוקים כמו חסה, סלרי, כוסברה ופטרוזיליה, כדי לעזור לעיכול תקין וטוב.

בשר מעובד עובר שינוי של שימור - התססה, עישון או תהליכים אחרים, כדי לשפר את הטעם או כדי לשמר את הבשר לאורך זמן, כמו נקניקים, נקניקיות, פסטרמה (גם מנתח שלם), המבורגר, קבב ועוד מוצרים מעובדים שצצים על המדפים.

בטכנולוגיות להכנת הבשר המעובד, הבשר עובר עיבוד ובישול בטמפרטורות גבוהות מאוד, שכוללות טיגון בשמן מחומצן ורעיל, עישון וצליה. כל זה גורם להיווצרות חומרים אשר חשודים כמזיקים מאוד לבריאות.

בנוסף, חשוב לתעשיינים איך ייראה המוצר, כדי להעלות את המכירות. לכן כדי לשפר את הטעם ואת הצבע – מוסיפים חומרים משפרי טעם וריח, חומרים משמרים, מייצבים, צבעי מאכל ועוד חומרים שמשתמשים בהם רק בתעשייה, כדאי שהמוצר יראה טוב וטעים.

מחקרים מראים קשר בין בעיות עיכול לבין צריכת בשר מעובד, במיוחד כשצורכים אותו לעיתים קרובות. לכן כדאי להוציא מהתפריט את כל סוגי הבשר המעובד.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בשרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה