חדשות בארץ

נתניהו: "הפרקליטות במסע ציד, ניסיון הפיכה שלטונית"

בתום היום הראשון בשלב ההוכחות של משפטו, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הפרקליטות והאשים אותה בניהול מסע ציד נגדו: "מנסים לבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות נגד נבחר ציבור"

נתניהו, הערב (צילום מסך, הפייסבוק שלו)נתניהו, הערב (צילום מסך, הפייסבוק שלו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת, בה הגיב על פתיחת שלב ההוכחות במשפטו. במהלך דבריו הוא תקף את התובעת הראשית בתיקי האלפים, עורכת הדין ליאת בן ארי, ואת הפרקליטות אותה האשים ב"מסע ציד" נגדו וב"ניסיון הפיכה שלטונית".

"כמי שדוגל בערך שלטון החוק, הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת", פתח נתניהו את הצהרתו. "לעומת זאת, בשימוע שלי – כשפרקליטיי הציגו את דברי ההגנה לטובתי – אותה תובעת אפילו לא טרחה להיות נוכחת. אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה – משחק מכור מראש".

"אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת, אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות", הוסיף נתניהו. "שמעתי היום מילים גבוהות על שימוש פסול בכוח שלטוני. איזו צביעות. הרי כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני הדורסני שבידי הפרקליטות. היא פתחה בחקירות נגד ראש ממשלה בישראל בניגוד לחוק יסוד, שמחייב קבלת אישור לפתיחת חקירה על ידי היועץ המשפטי לממשלה – אישור שמעולם לא ניתן. ולמה הם עשו את זה? כי הם במסע ציד".

"הם לא חקרו עבירה, הם לא חיפשו עבירה – הם חיפשו אדם, הם חיפשו אותי", הצהיר ראש הממשלה. "הפרקליטות טייחה חקירות, ביצעה חיפושים בלתי חוקיים, שיפצה פרוטוקולים, השחירה תמלילים, מחקה הקלטות, התעלמה מעדויות ותלונות שלא תאמו את התזה הבסיסית שהמציאה, הדליפה הדלפות פליליות ומגמתיות בהיקף אדיר, והגרוע מכל – היא סחטה עדים באיומים קשים".

נתניהו התייחס לעדותו של עד התביעה הראשון, אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה, שהחלה להישמע היום: "הפרקליטות הביאה עד תביעה, שמחק שיחות בטלפון הנייד שלו. במשך חודשים ארוכים אנחנו מבקשים מהתביעה לקבל גישה לטלפון הזה, וזאת כדי לשחזר את השיחות שנמחקו. הפרקליטות ניהלה מלחמת חורמה, שנועדה למנוע מאיתנו גישה למכשיר. היא גם התעקשה, שלא ניתן לשחזר את השיחות. נאלצנו להגיע עד בית המשפט העליון כדי לאפשר לנו גישה לשיחות שנמחקו. הפלא ופלא, תוך זמן קצר השיחות שנמחקו שוחזרו. ההקלטות שהגיעו לידינו סותרות את התזה הבסיסית של הפרקליטות. בהקלטה שנמחקה שומעים את איריס אלוביץ' אומרת לישועה: 'הייתי רוצה לראות את אתר וואלה אתר מאוזן מבחינת ימין-שמאל'. לא סיקור אוהד – סיקור מאוזן. הפוך לחלוטין ממה שהתביעה טוענת". 

"השימוש הפסול שהפרקליטות עשתה בכוח השלטוני שלה הוא הפגיעה האמיתית בשלטון החוק, בטוהר המידות, בדמוקרטיה", תקף נתניהו. "כך מנסים להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. כך נראה ניסיון הפיכה שלטונית. לא במקרה הפרקליטות הגישה את כתב החשדות חודש בלבד לפני מועד בחירות א', לא במקרה היא הגישה את כתב האישום חודש בלבד לפני מועד בחירות ג'".

"פעם אחר פעם, בשיטות הפסולות הללו, הם מטרללים מדינה שנה. הם מדברים במילים גבוהות על דמוקרטיה, אבל מה שנעשה כאן שוב ושוב הוא ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. מנסים לבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות נגד נבחר ציבור – עבירות שלא קיימות בספר חוקים של אף מדינה דמוקרטית, וכמובן שהן לא קיימות עד לאחרונה בספר החוקים של מדינת ישראל. למה שמנסים לעולל כאן אין אח ורע בשום משטר דמוקרטי בעולם".

בסיום דבריו מתח נתניהו ביקורת על כלי התקשורת: "יש לכם תפקיד מרכזי בדמוקרטיה החופשית שלנו. אבל כשאתם מקבלים ומפיצים אוטומטית כל מה שאומרים לכם בפרקליטות, אתם חוטאים להגינות שנדרשת מכם. אתם מנסים ליצור מציאות במקום לתאר מציאות".

"כשמנהלים מעקבים בניגוד לחוק, וללא כל סיבה, אחרי הבן שלי; כשעורכים מסע ציד כזה נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם ולא את העבירה – זה קשה מאוד. זה לא אמור לקרות במשטר דמוקרטי. איני יכול להבליג על כך, ולכן אני אומר את הדברים כאן ובכאב גדול. את הכוחות לעמוד במערכה הזאת אני שואב מתחושת השליחות ההיסטורית שמדריכה אותי, מתחושת הצדק אל מול העוול, מהתמיכה ומהאהבה של משפחתי, ומהתמיכה שלכם, אזרחי ישראל. אמשיך לפעול למען המדינה שלנו מתוך אותה שליחות עמוקה", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:תיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה