חדשות בריאות

המגמה החיובית נמשכת: 669 נדבקים חדשים בנגיף, שיעור החיוביים ירד ל-1.5%

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ירד ל-0.62, ובחברה החרדית הוא עומד על 0.52. מספר החולים הקשים ירד ל-529

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

נמשכת המגמה המעודדת של הירידה בתחלואת הקורונה. משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 669 נדבקים חדשים בנגיף. כ-48 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות המשיך לרדת ועמד על 1.5%.

מקדם ההדבקה (R) רשם אף הוא ירידה נוספת – ל-0.62. בחברה הכללית הוא עומד על 0.6, בחברה החרדית על 0.52, ובחברה הערבית על 0.74.

השיפור במדדים בא לידי ביטוי גם במספרי החולים. נכון להבוקר, 15,765 איש מוגדרים כחולים פעילים, 816 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ירד ל-529, ביניהם 211 מונשמים. אתמול נפטרו 10 חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה ל-6,098.

אתמול חוסנו כ-52 אלף איש, מתוכם קרוב ל-13 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, חוסנו במנה ראשונה 5,175,980 בני אדם – 55.66% מכלל האוכלוסיה. 4,563,045 איש, המהווים 49.07% מהציבור, קיבלו את שתי המנות.

בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן נכתב הבוקר כי "ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת, ומקדם ההדבקה ירד בחדות בשבוע האחרון". עם זאת, כותבי הדו"ח הדגישו כי "התחלואה עדיין רחבה (מאות מאושפזים, מעל ל-10 אלף חולים פעילים), ולכן יש להיזהר משאננות, להמשיך לעטות מסכה כנדרש ולהקפיד על הנחיות ההתקהלות, בפרט לקראת יום הבחירות וחג הפסח המתקרב".

עוד הוסיפו הכותבים, כי "הסיכון מווריאנטים דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל ולהגבלת תפוצתם בארץ. מומלץ לצמצם ככל הניתן את מגוון הווריאנטים המיובאים לישראל מחו"ל ואת היקפם. בכלל זאת, זנים המצויים כבר בארץ, דוגמת הווריאנט הדרום-אפריקני, שהיקפם עודו מוגבל ולפיכך ניתן עוד למנוע התפשטות משמעותית שלהם בישראל. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה