חדשות בארץ

חדשות השבת: מתקפת סייבר על חברה ישראלית, אסון בירדן

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי על גיבוש מתווה שיאפשר כניסת ישראלים לאומן, ואיראן הודיעה כי ספינת מטען שלה הותקפה השבוע בים התיכון. כל מה שחשוב לדעת

אא

לפחות שישה חולי קורונה מתו היום בבית חולים בעיר א-סאלט, צפונית-מערבית לבירה עמאן, כתוצאה מתקלה באספקת החמצן. מלך ירדן עבדאללה השני הגיע לביקור בבית החולים, וראש הממשלה בשאר אל-חסאוונה הודיע על פתיחה בחקירת נסיבות האירוע. מאות קרובי משפחה של המתים נאספו מול בית החולים במחאה זועמת על התקלה שהובילה למות יקיריהם. שר הבריאות הירדני, נזיר עובידאת, התפטר מתפקידו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ודן עמו בגיבוש מתווה שיאפשר הגעה של אזרחים ישראלים מחוסנים לציון קברו של רבי נחמן מברסלב באומן. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השניים שוחחו על "שיתוף פעולה בנושא הקורונה, בדגש על חיסונים ועל הכרה הדדית בדרכון ירוק. סוכם שגורמי העבודה ייפגשו מיידית, על מנת לסכם מתווה שיאפשר ביקורים של מחוסנים, כולל חזרה לביקורים באומן".

הממשלה אישרה אתמול, במשאל טלפוני, את הצעת משרד הבריאות לאפשר את כניסתם של כ-700 עובדים זרים מירדן לעבודה בענף המלונאות באילת. העובדים ייכנסו לארץ דרך מעבר ערבה במועד שייקבע על ידי שר הפנים. כל עובד יצטרך לעבור בדיקת קורונה עם כניסתו, ולאחר מכן יועבר לבידוד, באחריות בתי המלון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עוד הוחלט, כי נציגים דיפלומטיים יהיו רשאים לעבור גם דרך מעברי הגבול היבשתיים – טאבה ונהר הירדן. מי שייצא דרך מעבר טאבה לצורך הומניטרי או חיוני יוכל גם לחזור דרכו.

קבוצת ההאקרים המכנה את עצמה BlackShadow הודיעה כי הצליחה לפרוץ לשרתים של החברה הישראלית ק.ל.ס., העוסקת במימון לרכבים. מסמכים של החברה הופצו ברשת, לאחר שלטענת ההאקרים היא סירבה לשלם להם כופר. היקף הדליפה לא ידוע בשלב זה. לפני כארבעה חודשים עמדה BlackShadow מאחורי מתקפת הסייבר על שרתי חברת הביטוח שירביט.

איראן הודיעה אתמול, כי לספינת מטען שלה נגרמו השבוע נזקים קלים לאחר שהותקפה בים התיכון. גורמים במשטר האייתוללות טענו כי מדובר בפיגוע טרור, ובאיראן חוקרים את החשד שישראל היא העומדת מאחוריו. העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח שלשום, כי משנת 2019 תקפה ישראל לפחות 12 מכליות נפט איראניות. כזכור, בחודש שעבר הותקפה במפרץ עומאן המכלית "הליוס ריי", השייכת לחברה בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר. בישראל הפנו את האצבע המאשימה לאיראן.

ארבעה בני אדם, שני מבוגרים ושתי נערות, נפצעו באורח קל בהתרסקות מסוק קל סמוך לטובא זנגריה, בקרבת שדה התעופה מחניים שבצפון הארץ. הארבעה סבלו מחבלות קלות, וטופלו במקום על ידי צוותי מד"א.

 

תחזית מזג האוויר

מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות והלחות תרד בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שני הטמפרטורות ימשיכו לעלות, וייעשה חם מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. במהלך היום יחדור לאזור בהדרגה אוויר קריר יותר ולח.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, והרוחות יתחזקו. בטמפרטורות תחול ירידה ניכרת, והן יחזרו להיות רגילות לעונה. צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ. ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. בטמפרטורות לא יחול שינוי של ממש.

תגיות:איראןירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה