חדשות בארץ

סערת הגיור | הרבנות הראשית: משה ניסים זורה חול

ברבנות הראשית הגיבו בחריפות על דבריו של שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, לאחר שהאשים את הרבנים הראשיים באחריות לפסק הדין של בג"ץ

  • י"ח אדר התשפ"א
ניסים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

החלטת בית המשפט העליון אתמול (שני) להורות למדינה להכיר בגיור רפורמי או קונסרבטיבי שנעשה בישראל לעניין חוק השבות ממשיכה להסעיר את הרוחות. ברבנות הראשות הגיבו הבוקר בחריפות על דברים שאמר שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, מי שעמד בראש הוועדה לחוק הגיור הממלכתי, בהם טען כי הרבנים הראשיים שדחו את המלצתו לחקיקת חוק גיור ממלכתי הם שנושאים באחריות לפסק הדין של בג"ץ.

מדובר הרבנות הראשית נמסר: "יש לזכור שהמלצתו של משה ניסים הייתה להקים ועדה שבה יהיו חברים 11 איש, כולם חילוניים מלבד שני הרבנים הראשיים, ובוועדה יהיה נציג לרפורמים ונציג לקונסרבטיבים, וועדה זו היא תבחר מי יהיו דייני הגיור. בגלל זה הראשון לציון התנגד להמלצת משה ניסים".

"אי אפשר להסכים להמלצה כזו, שרפורמי וקונסרבטיבי יחליטו מי יהיו דייני הגיור. מר משה ניסים זורה חול בעיני המאזינים, משקר ביודעין".

בריאיון לכאן ב', אמר ניסים כי "בג"ץ נהג בהגינות ובשכל, ומי שתוקף אותו עושה עוול. בג"ץ נאלץ לתת את פסק הדין, מפני שהממשלה לא ראתה לנכון עד היום להכין חוק". עוד הוסיף, כי "הרבנות הראשית גרמה לפסק הדין משום שהתנגדותם גרמה לכך שהממשלה לא דנה ולא אישרה את הצעת החוק שלי".

הרבנים הראשיים לישראל מתחו אתמול ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ. הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, אמר: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל. בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק".

"מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים 'גיור' אינו אלא זיוף של היהדות, שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל", הוסיף הראשון לציון. "יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב, ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הגר"ד לאו, אמר: "מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים, שום החלטת בג"ץ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו".

"יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר. כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית, כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל".

תגיות:גיורהרבנות הראשיתבג"ץמשה ניסיםחוק השבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה