חדשות בארץ

זיהום הזפת: משרד הבריאות אסר על שיווק דגים מהים התיכון

משרד הבריאות הודיע, כי בעקבות זיהום הזפת הנרחב נאסר לשווק דגים ובעלי חיים ימיים מהים התיכון עד להודעה חדשה, וזאת כאמצעי זהירות: "דגימות דגים נשלחות למעבדות משרד החקלאות על מנת לשלול נוכחות שאריות מזהמים שונים. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בימים הקרובים"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי), כי בעקבות זיהום הזפת בחופי ישראל חל איסור על שיווק דגים ובעלי חיים ימיים מהים התיכון, וזאת עד להודעה חדשה. הצעד ננקט כאמצעי זהירות, על אף שנכון לעכשיו לא התקבלו ממצאים המעידים על סכנה הנשקפת מצריכת הדגים. צוותי המקצוע במשרדי הבריאות והחקלאות הוציאו מכתב לציבור הדייגים ומשווקי הדגים בים התיכון כדי ליידעם על איסור השיווק.

הפיקוח על דגים למאכל מבוצע על ידי שני המשרדים, החל מהדיג ועד לצריכת הדגים. במסגרת חלוקת הסמכויות, משרד החקלאות אחראי על הפיקוח על הדגה המקומית ומשרד הבריאות אחראי על הפיקוח של שיווק הדגים.

במשרד הבריאות ציינו, כי "דגימות דגים נשלחות למעבדות משרד החקלאות על מנת לשלול נוכחות שאריות מזהמים שונים. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בימים הקרובים".

הממשלה אישרה אתמול את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להקצות 45 מיליון שקלים לטיפול בזיהום הנרחב של החופים, לפינוי הפסולת לאתרי הטמנה ולהשבת המצב לקדמותו. גמליאל תגיש בתוך 30 יום תזכיר חוק בנושא מוכנות ותגובה לאירועי זיהום הים בשמן. בנוסף, הוחלט על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי, ובהשתתפות נציגי מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, האוצר והפנים, שתמליץ בתוך שישה חודשים על דרכי ההתמודדות עם תרחישי אסון ימיים וההיערכות למניעתם.

ראש הממשלה אמר: "מדובר באסון אקולוגי עצום של אלף טונות נפט וזפת שנערמות על חופינו. אנחנו חייבים לפעול מהר, לפני שזה יחלחל לתוך הקרקע, במיוחד בשטחים הסלעיים, וזה נזק שיישאר איתנו שנים ארוכות. לכן אנחנו פועלים במהירות. הסיוע התקציבי הזה יסייע בהצלת החופים שלנו. אנחנו נשמור על החופים שלנו. אנחנו נשמור על הסביבה שלנו".

גמליאל הוסיפה: "התארגנו בזמן מהיר במיוחד כדי לאפשר הקצאת סכומי כסף משמעותיים לרשויות המקומיות החופיות ולרשות הטבע והגנים. נעשה הכול כדי שנוכל לשקם את הנזקים האקולוגיים, לחזור שוב ליהנות מהחופים היפים של ישראל ולפתוח במועד את עונת הרחצה הקרובה. אנחנו ממשיכים בחקירה בין-לאומית מורכבת כדי לתפוס ולהעניש בחומרה את האשמים".

תגיות:זיהוםמשרד הבריאותדגיםהים התיכוןזפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה