נטורופתיה ורפואה טבעית

כך משפיעות המחשבות הטובות על הבריאות שלכם

הוויסות העצבי של הגוף אינו במיטבו, והחוויה המרכזית שלנו היא של היעדר ביטחון. זה אומר שאנו בכוננות מתמשכת כל הזמן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים כי בכוחה של מחשבה טובה להשפיע על רגש חיובי באופן מידי, ואם זה נמשך מספיק זמן - גם בריאות הנפש והגוף יושפעו לטובה. וכמובן להיפך, מחשבה רעה גורמת לרגש שלילי, המשפיע על הבריאות לרעה, אם זה נמשך זמן רב. בשנה האחרונה כולנו טרודים במחשבות פחות טובות מהרגיל, וכתוצאה מכך חווים חוסר ודאות ותחושת איום כללית, בריאותית וכלכלית. זה משפיע על בריאותנו הפיזית והנפשית. כתוצאה מכך, הוויסות העצבי של הגוף אינו במיטבו, והחוויה המרכזית שלנו היא של היעדר ביטחון. זה אומר שאנו בכוננות מתמשכת כל הזמן, וזה עלול להתבטא בעצבנות, בחוסר סבלנות, בחרדה, במתח שרירי, בהגברת כאב, במחשבות חוזרות ונשנות על המצב, בקשיי שינה ועוד. בנוסף, יש גם ריחוק חברתי כפוי, ואז הקשר החברתי נחלש, גם הודות למסכה (קול, מבט, מגע, קשב משותף), וזה עלול להביא למערכת עצבית לא מאוזנת, כי קשר אנושי ומגע, שהיו אמורים לווסת אותנו, מייצגים כעת איום עבורנו, וזהו מסר מבלבל מאוד עבור המערכת הזו. בואו נכיר את העצב המרכזי האחראי לכל מה שכתוב לעיל: עצב הוואגוס.

עיקר תפקידו של עצב הוואגוס הוא לעצבב איברים פנימיים בגוף. מסלולו מתחיל מהגולגולת, ויורד מטה אל בית החזהואל הבטן. אם לאחרונה הופיעו אצלכם הסימפטומים הבאים, יתכן שעצב הוואגוס יצא מאיזון: דפיקות לב מהירות ללא סיבה, תחושת מועקה מטרידה באזור הקיבה עם חוסר נוחות, עליית לחץ דם פתאומית, בעיות נשימתיות, חוסר כוח לדבר, התפנות מהירה לשירותים, זיעה מוגברת, הרגשת חולשה עד רצון להתעלפות הנגרמת מירידה זמנית בלחץ הדם, עם חיוורון, הזעה ובחילה. מה הפתרון? תרגול עצבי.

ישנם פתרונות רבים לחיזוק המערכת העצבית.

הפחיתו את מידת החשיפה שלכם למידע שלילי באופן מיידי. התבודדו עם בורא עולם ורוקנו את כל האנרגיה השלילית שצברתם ע"י שיחה ובכייה, אם מתאפשר. פעילות גופנית מהנה דרך משחק ותרגילי נשימה (בעיקר נשימה בטנית/סרעפתית) הם נהדרים. השקטת מחשבה בטכניקות של הרפיה, שירה, האזנה למוסיקה מרגיעה, חיבוק ארוך עם הקרובים או מסז', המקנים תחושת בטחון, תקשורת עם אחרים, ארוחות משותפות וכו'. טיפול חירום בשיטת "קרניו-סקרל" יעיל מאוד לאיזון עצב הוואגוס. גם טיפול במכשירי תדרים לאיזון מערכת העצבים. כמו כן, הרגעת הוואגוס תתאפשר בגרגור מים עם מעט מלח, שיפעילו את שרירי החך הקשורים בוואגוס.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:חשיבהמחשבות טובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה