חדשות בריאות

דוח אמ"ן: פתיחת מערכת החינוך תוביל להתפשטות המגפה

לקראת ישיבת הממשלה, דוח של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה מזהיר כי פתיחה בלתי מבוקרת של מערכת החינוך עלולה להוביל להתפשטות מחודשת של המגפה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לקראת כינוס ישיבת הממשלה, שתדון בהארכת הסגר ובתוכנית היציאה ממנו, פרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה דוח, המזהיר כי פתיחה בלתי מבוקרת של מערכת החינוך עלולה להוביל לעלייה בתחלואה אף יותר מבעבר, וזאת בשל התפשטות המוטציה הבריטית.

אנשי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, כותבים כי "מצב התחלואה כיום בארץ מצביע על שיווי משקל עדין בין רמת המידבקות הגבוהה של הנגיף לבין צעדי המנע למיתון התפשטותו. שיווי משקל זה הוביל לכך שכיום מקדם ההדבקה (R) נע סביב 1. פתיחת מערכת החינוך עלולה להפר שיווי משקל זה ולהוביל להגדלתו, ובכך להתפשטות מחודשת של המגפה. היות וממילא מצב התחלואה כיום בארץ גבוה מאוד (מעל 1000 חולים קשים), אזי שולי הביטחון הקיימים למול מצב בו מקדם ההדבקה יעלה מעל ל-1 הינם צרים ביותר".

"לאור זאת", מוסיפים הכותבים, "פתיחה בלתי מבוקרת של כל מערכת החינוך, מבלי לנהל מעקב וניתוח של התפתחות התחלואה נוכח הווריאנט הבריטי, עלולה מהר מאוד (שבועות בודדים) לגרום להכפלה של מספר המאומתים החדשים ביום, מהם אחוז ניכר יהיה של ילדים. זאת ועוד, פתיחה נרחבת במצב התחלואה הנוכחי, בו ישנם אלפים רבים של מאומתים חדשים ביום, צפויה להוביל בזמן לא רב לסגירה מחודשת של היקפים נרחבים ממערכת החינוך, בין אם בעקיפין בגלל תחלואה נרחבת ברשות המקומית שתוביל להגבלות, ובין אם במישרין בגלל היקף גדול של מאומתים בגילאי בתי הספר שיובילו לסגירתם".

בשורה התחתונה, הדוח ממליץ לפתוח את מערכת החינוך באופן הדרגתי ואיטי אף יותר מאשר לאחר הסגר השני, "הן כדי לאפשר למתחסנים בכיתות י"א-י"ב לצבור חיסוניות מספקת (שבעה ימים לאחר מנה שנייה), הן כדי לאפשר להורים רבים לתלמידי בתי ספר (בעיקר בגילאי 49-40 אך גם 59-50 ו-39-30) לצבור חיסוניות משמעותית". לאור העובדה שבשלב זה לא אושר מתן חיסון לילדים מתחת לגיל 16, ממליץ הדוח בטווח הארוך יותר "לייצר פתרונות לצמצום החשיפה וההידבקות בתוך שטחי בתי הספר – יצירת נהלים והמצאת פתרונות לאוורור חללים בחורף והעברת שיעורים לאוויר הפתוח באביב ואילך; ניהול הדוק ככל שניתן אחר התקהלות תלמידים בין שיעורים; הקפדה יתרה על ריחוק חברתי ומסכות, בפרט נוכח הווריאנטים החדשים שהינם מדבקים יותר".

בישיבת הממשלה, שתחל בשעה 18:00, תוצג לשרים דרישת משרד הבריאות להאריך את הסגר עד יום ראשון בחצות. באשר לתוכנית היציאה מהסגר, המשרד ימליץ לשרים לפתוח את הגנים ואת כיתות א'-ד' וי"א-י"ב ביישובים הירוקים והצהובים בלבד, וכן לאפשר פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל ואיסוף עצמי (טייק אווי) ממסעדות ובתי קפה.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהסגרמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה