חדשות בריאות

שיא שלילי: יותר מ-10 אלפים נדבקים חדשים אתמול, 1,114 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-10.2%. אתמול חוסנו 186 אלף בני אדם – שיא במספר המתחסנים היומי. עד כה התחסנו כ-2.2 מיליון איש, 420 אלף מתוכם קיבלו כבר את שתי המנות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 10,021 נדבקים חדשים בקורונה. זו הפעם הראשונה מפרוץ המגפה, שמספר המאומתים היומי חוצה את רף ה-10,000. מספר הבדיקות הסתכם ביותר מ-100 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-10.2%.

81,059 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,947 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 1,114 חולים נמצאים במצב קשה, ו-277 מהם מחוברים למכונות הנשמה.

בישראל אותרו עד כה יותר מ-562 אלף נשאי קורונה. ביממה האחרונה נפטרו 44 חולים נוספים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים ל-4,049.

במשרד הבריאות מסרו גם נתונים מעודכנים על מבצע החיסונים. 2,185,113 איש – המהווים 24.59% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה. 420,015 בני אדם, שהם 4.73% מהאוכלוסייה, קיבלו גם את המנה השנייה. אתמול נקבע שיא במספר המחוסנים ליממה: 186 אלף בני אדם התחסנו, 114 אלף מהם קיבלו את המנה הראשונה ו-72 אלף את המנה השנייה.

בצל נתוני התחלואה המדאיגים, הממשלה תתכנס בצהריים לדון בהארכת הסגר. ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "חייבים להוריד את העומס מבתי החולים ולהוריד את מספר החולים הקשים, ומכאן ההמלצה שלנו על הארכת הסגר בשבועיים נוספים. אני מבין את המשמעויות הקשות עבור הציבור, אבל אי אפשר להמשיך ברמת התחלואה".

"כולנו צריכים להבין שהמגפה פה", הוסיף אש. "החיסונים ישפיעו, אבל לוקח להם זמן להשפיע. חייבים להקפיד על ההנחיות ועל הסגר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע אמש עם שר הבריאות יולי אדלשטיין לביקור במתחם חיסונים של קופת חולים מאוחדת בבית שמש, התייחס לאפשרות המסתמנת כי הסגר יוארך: "מחר נקיים ישיבת ממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם, אתם רואים את המספרים העצומים. יש מדינות באירופה שמדברות עכשיו על סגר עד אפריל. זה לא המצב אצלנו, הודות למאמצים המשותפים שאנחנו עושים יחד, אבל ייתכן שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת".

נתניהו הבהיר, עם זאת, כי תקופת ההארכה של הסגר לא תעלה על שבועיים: "נחליט על כך מחר, ואני בטוח שנזכה לשיתוף פעולה של כולכם. אנחנו בדרך לנצח את הקורונה". נתניהו ציין כי הנחה את אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב וראש המל"ל מאיר בן שבת לקדם באופן מיידי חיוב בדיקות קורונה לכל מי שנכנס לישראל ולהטיל הידוק נוסף על הטיסות מישראל ואליה: "זהו צעד חשוב משום שהמגפה משתוללת בחוץ".

בהתייחסו למבצע החיסונים נגד הנגיף, אמר נתניהו: "כדי שנוכל להציל חיים רבים ולצאת מהקורונה, אנחנו חייבים להעלות את אחוז החיסונים באוכלוסייה כולה אבל בייחוד בציבור הערבי ובציבור החרדי. בכל מקום שאני הולך אני קורא לאנשים להתחסן, אני עושה זאת גם כאן היום בבית שמש. שמחתי לשמוע מראש העיר שיש כאן התקדמות ועלייה גדולה. אבל אני בכל זאת רוצה להפנות את דבריי כאן לציבור החרדי ולבקש מכם: לכו להתחסן. החיסונים לא רק יצילו את חייכם ובריאותכם, הם גם יצילו את חיי הקרובים והיקרים לכם – ההורים, סבא וסבתא, השכנים והחברים. רק יחד נוכל להביס את הקורונה".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה