חדשות בריאות

מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר יחוסנו בני 55 ומעלה

בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל, הודיע משרד הבריאות על הרחבת מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה כך שיכלול את בני ה-55 ומעלה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שני) על הרחבת מבצע "חוזרים לחיים" לחיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה, וזאת בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל. על פי הודעת המשרד, החל ממחר יחוסנו גם בני 55 ומעלה: "יש לפנות לקופות החולים לתיאום תור לחיסון".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול קיבלו כ-50 אלף איש נוספים את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים התחסנו יותר ממיליון ו-870 אלף בני אדם נגד הנגיף.

משלוח חיסונים של חברת פייזר נחת אתמול בנתב"ג. משלוחים נוספים יגיעו בשבועות הקרובים, כך שעל פי המסתמן לא צפוי מחסור במנות חיסון. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לנמל התעופה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר כי "זה יום ענק למדינת ישראל, עם משלוח ענק של מטוס מלא זריקות עידוד. סיכמתי עם ידידי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, שנביא משלוחים אחד אחרי השני ונשלים את חיסונה של האוכלוסייה מעל גיל 16 במהלך חודש מרץ".

"ביום ראשון הבא יבוא משלוח ענק נוסף", הוסיף נתניהו. "אנחנו מתחילים בחיסונה של השכבה הבאה – בני 50 עד 60. כך נתקדם. אני ושר הבריאות סיכמנו, שכבר היום נתחיל להעלות לקצב של 170 אלף חיסונים ביום. זה שיא עולמי. הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי. נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית ומהקורונה הכלכלית, ונחזור חזרה לחיים. יהיה לנו באמת חג פסח שמח".

משרד החינוך הודיע אמש על יציאתו לדרך של "חוזרים לחיים בחינוך", מבצע החיסונים נגד קורונה לצוותי ההוראה. בשלב הראשון יינתנו החיסונים לעובדי ההוראה ולצוותי החינוך המלמדים גם בתקופת הסגר – חינוך מיוחד, נוער בסיכון ופנימיות. במקביל, נערך משרד החינוך לחסן את יתר צוותי ההוראה וצוותי החינוך המלמדים במערכת.

במשרד החינוך פירטו את הליך ניהול המבצע, הנערך בתיאום עם משרד הבריאות. לכל עובדי ההוראה יישלחו הודעות באמצעות הדואר האלקטרוני, וכן מסרונים למכשיר הנייד, על האפשרות להתחסן. ההודעה תכלול קישור מקוון לשם מילוי טופס רישום לחיסון. הטופס יימצא בפורטל עובדי הוראה. פרטיו של עובד הוראה, שיביע את הסכמתו להתחסן, יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים. הקופות ייצרו עמו קשר באופן יזום לשם קביעת תור לקבלת החיסון. כאמור, העדיפות במתן מנות החיסון תינתן לצוותים במוסדות החינוך של החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות.

בנוסף, מנהלי מוסדות החינוך יעדכנו את הצוותים – בהם סייעות, מזכירות, אבות הבית ועוד – אודות האפשרות לקבל זימון לחיסון. התהליך ילווה על ידי מנהלי המחוזות. הרישום ייעשה על ידי מנהלי מוסדות החינוך באמצעות פורטל מוסדות חינוך.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה