חדשות בארץ

נתניהו: "התפוצץ הבלון של תיק 4000"

ראש הממשלה הגיב על כתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות נגדו בתיק 4000, שפירט אירועים בהם נטען כי היה מעורב בהעברת דרישות לאתר וואלה להיטיב את הסיקור שלו ושל בני משפחתו: "באופן אבסורדי הפרקליטות מגדירה פעולות דוברות שגרתיות כפעולות פליליות"

נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) על כתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים בתיק 4000. "התפוצץ הבלון של תיק 4000", נמסר בהודעה מטעמו שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו.

"הפרקליטות בקושי הצליחה למצוא 10 פניות תקשורתיות של ראש הממשלה לוואלה בארבע שנים, ממוצע של פנייה אחת בחצי שנה, בשעה שבתקופה זו נכתבו על ראש הממשלה בוואלה כ-10,000 כתבות. זה חלקיק מזערי ממספר הפניות של פוליטיקאים אחרים למו"לים, עורכים וכתבים. כל שאר הפניות התקשורתיות שהפרקליטות מציינת הן פניות שגרתיות מטעם הדוברות, כגון דברור נאומו של ראש הממשלה בקונגרס נגד הגרעין האיראני או דברור ביקוריו המדיניים ביפן".

עוד נכתב בהודעה, כי "באופן אבסורדי הפרקליטות מגדירה פעולות דוברות שגרתיות אלה כפעולות פליליות. נחשף הבלוף, והתברר שלא היו פניות חריגות מצד ראש הממשלה ולא הייתה היענות חריגה מטעם וואלה. מעניין לראות כמה פעמים פנו היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות לכתבי משפט מסוימים, עורכים ומו"לים בארבע השנים האחרונות".

"ושיא האבסורד" – נאמר בסיום ההודעה – "בשום מקום בעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בגלל סיקור תקשורתי. זה מה שקורה כשמנסים בכל דרך לתפור תיק לראש ממשלה חזק מהימין".

מוקדם יותר הערב, הגיב חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) בעוקצנות על כתב האישום המתוקן: "הודעה דרמטית", כתב בטוויטר. "לאור כתב האישום המתוקן נגד ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000, החליט חבר הכנסת קרעי מהליכוד להסגיר את עצמו למשטרה. גם דוברו של קרעי יגש לתחנת המשטרה הקרובה לביתו, עקב התעקשותו מול אמצעי תקשורת שונים לצטט את חבר הכנסת קרעי – דרישות שהתקבלו בהיענות חריגה".

כתב האישום המתוקן הוגש היום לבית המשפט בהתאם להחלטת הרכב השופטים מה-14 בדצמבר 2020. התביעה צירפה אליו פירוט של 315 אירועים קונקרטיים, בהם נטען כי הועברו דרישות לאתר וואלה להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו: "כ-230 דרישות, מתוכן קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות".

עוד נטען, כי "הפניות כוללות דרישות להיטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו וכיוצא בזה".

בכתב האישום המתוקן הודגש, כי "ראש הממשלה נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג אלוביץ' בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי".

תגיות:תיק 4000פרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה