חדשות בארץ

הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן נגד נתניהו בתיק 4000

בכתב האישום המתוקן, שהוגש על פי דרישת בית המשפט, מפורטים אירועים קונקרטיים, בהם נטען כי הועברו דרישות לאתר וואלה להיטיב את הסיקור של ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו. התביעה טוענת, כי "קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות"

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום מתוקן בתיק 4000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי מה-14 בדצמבר 2020.

לכתב האישום המתוקן צורף פירוט של 315 אירועים קונקרטיים, בהם טוענת התביעה כי הועברו דרישות לאתר וואלה להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו: "כ-230 דרישות, מתוכן קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות".

עוד נטען, כי "הפניות כוללות דרישות להיטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו וכיוצא בזה".

בכתב האישום המתוקן הודגש, כי "ראש הממשלה נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג אלוביץ' בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי".

כזכור, הרכב השופטים בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קיבלו בחודש שעבר באופן חלקי את הטענות המקדמיות שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשמו: "בענייננו ניסחה המאשימה כתב אישום ארוך ומפורט, הכולל שלושה אישומים. עם זאת, בתיאור העובדות המהוות את העבירות באישום הראשון (תיק 4000) חסרים לא מעט פרטים, כנטען על ידי באי כוח הנאשמים. פרטים אלה מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים. בנסיבות אלה, אנו מורים על תיקון כתב האישום".

השופטים דרשו מהפרקליטות "לעשות הפרדה" בכתב האישום בין נתניהו לבין בני משפחתו שאינם נאשמים, "הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על פי הנטען, לכל אחד מהם. ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

עוד הבהירו השופטים, כי על הפרקליטות "למסור פירוט של טובות ההנאה שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד ופירוט הזמנים, ככל שהללו ידועים. כן יש לפרט, ככל שהדבר ידוע למאשימה, באמצעות מי פעלו הצדדים. בתוך כך, אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות'; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיוצ"ב".

תגיות:תיק 4000פרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה