דיכאון וחרדות

כך הורס פייסבוק את בריאותן הנפשית של ילדות ונערות

מחקר בריטי גילה עליה דרסטית בעצב וחרדות בקרב נערות צעירות. איך המדיה החברתית גורמת לחרדות ודיכאון

אא

חשבתם שהמגרעת העיקרית של חשבון הפייסבוק של הילדה הוא בזבוז הזמן שהוא גורר? מומחים סוברים אחרת. מחקר שפרסם על ידי היוניברסיטי קולג' של לונדון מצא כי פרסומות ותמונות של נשים ונערות במדיה החברתית מובילות לבעיות רגשיות וחרדות בקרב ילדות ונערות, בעיקר בקבוצת הגיל 11-13. 

נשים מבוגרות יודעות לכל הפחות לא לתת אמון בתמונות מרוטשות היטב הממלאות מגזינים ושלטי פרסומות. עבור נערות צעירות, עם זאת, התצלומים הללו מלחיצים הרבה יותר. המחקר גילו כי בנות צעירות שמרבות לבלות במדיה החברתית – וממילא להיחשף לפרסומות ותמונות רבות – מפתחות דאגה, עצבנות וחוסר ביטחון.

המחקר שנערך ב-2014 השווה קבוצה של 1600 נערות לקבוצה של 1600 נערות באותו גיל שהשתתפו במחקר ב-2009. התוצאות הראו נתונים מדאיגים: עליה של פי שלושה במספר הנערות שדיווחו על עצב וחרדות, בעוד שיעורן של הבנות הסובלות מבעיות רגשיות עלה מ-13 אחוזים ל-20 אחוזים.

החוקרים ציינו שהעלייה בבעיות הרגשיות והחרדות חלה תוך תקופת זמן קצרה יחסית (חמש שנים בלבד) וכי נראה כי אחד הגורמים העיקריים שתרמו לה היא העובדה שהחפצת נשים הנהוגה בתקשורת מוגברת עשרת מונים על ידי התקשורת החברתית, שבני הנוער כה חשופים לה בימינו.

תגיות:פייסבוקדיכאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה