חדשות בריאות

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: "בלי חיסונים – לא יהיו לימודים"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, דרשה לחסן מיידית את המורים: "לא ייתכן שעובדי ההוראה יקריבו את עצמם. אם הבעיה לא תיפתר – לא יהיו לימודים"

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הכריזה היום (ראשון) באופן רשמי על סכסוך עבודה, וזאת בדרישה לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה.

משמעות ההודעה על סכסוך עבודה היא, כי בתוך שבועיים – ב-12 בינואר 2021 – תוכל הסתדרות המורים להשבית את הלימודים, לרבות מערך הלמידה מרחוק, אם דרישתה לחיסון המורים לא תיענה.

"רק לפני כמה ימים משרד הבריאות פרסם דוח, לפיו עובדי ההוראה נמצאים בסיכון גבוה להדבקה, בשיעור של 50 אחוזים, ביחס לאוכלוסיה הכללית", אמרה בן דוד. "על אף הקריאה שלנו לחסן מיידית את כל עובדי ההוראה שחפצים בכך, משרדי הבריאות והחינוך לא נענים".

"לא ייתכן שעובדי ההוראה יקריבו את עצמם, בשעה שכלל אזרחי מדינת ישראל נמצאים בסגר והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית", הוסיפה מזכ"לית הסתדרות המורים. "אם הבעיה לא תיפתר – לא יהיו לימודים".

בדיון שנערך בוועדת החינוך על תקנות הסגר, העלתה בן דוד את הדרישה לחיסון כל המורים: "חסנו קודם כל את מי שעובד, גנים עד ד' וי"א-י"ב. חסנו באופן מיידי את המורים האלה, כשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך", אמרה. "המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים, ואל תשלחו אותם לקופות חולים כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה אמש את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לבדוק את האפשרות להתחיל בחיסון צוותי ההוראה כבר השבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים, וזאת בעקבות פניות שקיבל מבן דוד ומשר החינוך יואב גלנט. בשבוע הראשון למבצע החיסונים התחסנו כ-280 אלף בני אדם. לרשות האזרחים יעמדו החל מהיום 150 תחנות חיסונים ברחבי הארץ, ו-80 תחנות נוספות ייפתחו עד יום שלישי.

תגיות:יפה בן דודהסתדרות המוריםחיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה