נטורופתיה ורפואה טבעית

כך תרדו במשקל בצורה בריאה

מה גורם לחוסר איזון בגוף, ובעקבותיו להשמנה, ומהי הדרך הטובה ביותר לרזות בצורה בריאה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסגרים הממושכים, המתח המוגבר וחוסר הפעילות לאורך תקופת הקורונה גרמו לרבים מאיתנו לעלות במשקל, להרגיש כבדים וחסרי אנרגיה. כידוע, עודף משקל הוא מחלה מטבולית הקשורה בחילוף חומרים של הגוף. כאשר יש חוסר איזון - משמינים מהו הגורם לחוסר איזון?

א. שפע גדול של אוכל מתועש, וצריכת פחמימות ריקות

ב. איכות ירודה של המזון

ג. חוסר פעילות גופנית

כל הסיבות הללו גורמות לקריסה של מערכת הוויסות, ולעלייה במשקל.

עודף משקל אף מעלה סיכון למספר רב של מחלות, ביניהן מחלות לב, סכרת, יתר לחץ דם, סרטן ועוד, אבל מתברר שירידה במשקל אשר נעשית בצורה לא נכונה - יכולה להזיק לבריאות ולהביא לירידה בצפיפות העצם.

גם הסיכון לבעיות אוסטאופורוזיס עולה בעקבות ירידה במשקל, שנעשית בצורה עצמאית ולא מבוקרת. במחקר התברר שיש קשר ישיר בין אובדן מסת שריר לבין הירידה בצפיפות העצם. לעיתים, הירידה במשקל היא מפירוק של רקמת שריר, ולא מירידה של שומן עודף.

לכן יש לעשות תרגילים לחיזוק השרירים בכל השלד: שרירי הידיים, הירכיים, שרירי הגב והחזה וכו'. כאשר מאמצים את השרירים - הם מתחזקים, ונמנע אובדן מסת השריר, אשר גורם לפגיעה בחוזק העצמות.

תרגילי התנגדות חשובים לשמירה על מסת שריר, ואף מעלים את רמת ה-BMR – כמות הקלוריות שאדם שורף במנוחה ללא כל תזוזה.

ד"ר גיל יוסף שחר M.D, במאמר שלו על הקשר בין חוסר שינה לעליה במשקל, מסביר כי החוקרים מצאו את המתווכים הביולוגיים בין חוסר השינה לבין עליה במשקל. אחד המתווכים הללו הוא ה"גרלין" - "הורמון הרעב", שגורם לנו להרגיש רעבים. נמצא שריכוזו בדם עולה במצב של חוסר שינה, וגורם לנו לאכול יותר. לכן מומלץ להקפיד על 7 שעות שינה בלילה – ולא יותר משמונה שעות (כפי עצת הרמב"ם הקדוש).

בכתבה הבאה נדבר על רכיבי תזונה שעוזרים להאיץ את שריפת השומנים, ובעזרת סוגי המזון הנפלאים נגרום לגוף לאגור את הטוב – רכיבי תזונה בריאים, ולהוציא את הרע – שומן ורעלים, באמצעות שמירה על מערכת העיכול וחילוף חומרים תקין.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה