נטורופתיה ורפואה טבעית

מה הקשר בין טלפון סלולרי לנדודי שינה?

אם אתם מתקשים להירדם בלילה, אולי כדאי שתשימו לב להרגלי השימוש שלכם בטלפון הנייד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנה האחרונה רבו המקרים של נדודי שינה בקרב מכרי, מטופלי ובקרב אנשים רבים שפנו אלי לעצה. כתבה זו יכולה לשפוך מעט אור על אחת הסיבות שעלולות לגרום לנדודי שינה.

מחקרים שונים שנערכו בעולם הראו שאפילו בחשיפה שלנו לרמות נמוכות של קרינה בלתי מייננת (במקרה זה קרינת רדיו-סלולר) נצפו בעיות בריאות שונות, ביניהן נדודי שינה. מובן שזה תלוי בכמות החשיפה לקרינה ובעוצמתה, וגם ברגישות ספציפית של כל אדם. במחקרים אלו מצאו כי הורמון המלטונין, האחראי על השינה נמצא בירידה בדם אצל מבוגרים (גילאי 18-91) שנחשפו לטווח קצר לקרינת טלפון סלולרי GSM, בחשיפה לערכים של 0.1 עד 0.5 מיליוואט למ"ר. בנוסף, דווח במחקר גם על כאבי ראש, בעיות עצביות נוירולוגיות ובעיות ריכוז ( Hutter 2006).

חשוב להבין כי כל הטלפונים הסלולריים פולטים קרינת רדיו-סלולר בשיחה פעילה בעוצמה של לפחות 1 עד 1800 מיליוואט למ"ר (תלוי בסוג הנייד), וללא שיחה פעילה, רק טלפונים חכמים פולטים קרינת רדיו-סלולר בעוצמה של 1-50 מיליוואט למ"ר ויותר, בגלל ריבוי אפליקציות פעילות שאין בניידים כשרים. החכם ילמד לעשות שימוש מושכל במכשירים הסלולריים השונים, להפחית את השימוש בהם בשיחות ובנשיאה על הגוף, וודאי שלא לישון לידם, אלא אם כן הם במצב של טיסה או כבויים (משרד הבריאות מציין אזהרות רבות באתר שלו). טלפון נייד, טלפון ביתי אלחוטי, אינטרנט אלחוטי (WIFI), אביזרי בית חכם ועוד – כל אלה פולטים קרינת רדיו-סלולר, והזהירות בשימוש בהם רצויה מאוד בקרב המבוגרים, ובעיקר בקרב ילדים, שעליהם הקרינה משפיעה ומזיקה מאוד (עצה חשובה: כשאתם בבית, תעשו הפניית שיחות מהנייד לטלפון ביתי חוטי כמו של פעם).

חשוב להבין כי להורמון המלטונין תפקידים רבים נוספים: שחרור הגוף ממצב של מתח, מניעת דיכאון וויסות מערכת החיסון. כמו כן, הוא נוגד חמצון נפלא, כיוון שהוא מונע מרדיקלים חופשיים לפגוע בגופנו ולחולל מחלות רבות, כולל סרטן. מכאן ניתן להבין שאם אנו רוצים לשמור על עצמנו ועל ילדינו ממחלות רבות, חשוב שהורמון המלטונין יהיה באיזון בגופנו. הפסיקו את ההרעלה ממגפת הקרינה והגוף יחזור לאיזון ובריאות בעזרת ה'.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:נדנודי שינהקרינהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה