חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין: "להמשיך לעסוק בתורה, עם כל כללי הזהירות"

"אנו זוכים בעזרת השם שאפשר כבר אחרי המחלה לעסוק בתורה כמו קודם, כמובן עם כל הזהירות". קראו את דבריו המלאים של ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין

  • כ' כסלו התשפ"א
הגאון רבי גרשון אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הגאון רבי גרשון אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ביום חמישי האחרון התכנסה מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ומרן ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשא את המשא המרכזי. בדבריו התייחס הגר"ג לחשיבותה של ההתמדה בתורה, ולצורך לפעול על מנת שבני הישיבות ימשיכו לעסוק בתורה ללא הפרעה.

"ברוך השם שזכינו בעזרת השם להתאסף פה כדי לזכות את הרבים בדברים הצריכים חיזוק, ובעזרת השם זכינו גם שנוספו עוד גדולי תורה למועצת של 'דגל התורה'. השם יעזור שכולנו נזכה לזכות את הרבים לקדש שם שמים", פתח הגר"ג אדלשטין את דבריו.

הגר"ג התייחס לפתיחתם המחודשת של היכלי התורה, הישיבות ותלמודי התורה: "אנו זוכים בעזרת השם שאפשר כבר אחרי המחלה לעסוק בתורה כמו קודם, עם כל האפשרויות שהיו פעם, כמובן עם כל הזהירות".

"עוד מעט יגיעו ימי החנוכה, וכידוע כבר כמה שנים שהרבה ממקומות התורה זכו שחנוכה הוא זמן של התמדה בתורה. חנוכה זה לא 'בין הזמנים', אלא זמן של התמדה בתורה, ובהרבה מקומות תורה כבר עושים את זה. בעזרת השם גם השנה אנחנו מקווים וגם מצפים לזהות שמוסדות תורה ימשיכו בימי החנוכה לעסוק בתורה כמו שצריך", ציין הגר"ג את חשיבותו של עסק התורה בימי החנוכה.

"יש צורך לפעול בענין בני הישיבות, שיוכלו לעסוק בתורה בלי הפרעות, יש צורך שיהיה לנו סייעתא דשמיא שהעוסקים בזה יצליחו בשליחותם לסדר את העניין שכל עוסקי התורה ימשיכו בלי שום הפרעות בעסק התורה, כי הם חיינו ואורך ימינו. ויש עוד ענין של גיור, כל מי שבכוחו לעשות יעמוד על המשמר שיהיה רק על פי ההלכה, גיור כהלכה ולא חלילה שלא כהלכה. יהי רצון שנזכה כולנו לזכות את הרבים בכל מה שצריך לקדש שם שמים", סיים הגר"ג אדלשטיין את דבריו.

ימי החנוכה הם ימים המסוגלים למחילת עוונות, לכן טוב בימים אלו לעסוק בחשבון נפש ולהרהר בתשובה:

הסיפור המלא של חנוכה

באיזה סדר מדליקים את הנרות, כיצד נוהגים אם מתארחים? הלכות חנוכה

רפואה, ילדים, פרנסה וגאולה: 10 סגולות נפלאות לחנוכה

טיפים מבריקים לחנוכיה מבריקה

פרקי התהילים שראוי לומר לאחר הדלקת החנוכיה

7. מה קורה כשמתבוננים באור הנרות?

מדור חנוכה מכיל מקבץ עצום של סרטונים, מאמרים, סיפורים, סגולות ומתכונים לחנוכה. היכנסו.  

תגיות:זהירותהרב אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה