חנוכה 2023

לכבוד חנוכה, 5 טיפים מבריקים: כך תהפכו את החנוכיה שלכם לנוצצת במיוחד

לקראת חנוכה, כך תבריקו את החנוכיה שלכם: קבלו מספר טיפים לניקוי החנוכיה משאריות החלב, ולהברקתה

  • י"ט כסלו התשפ"ג
אא

1. השריה במים רותחים עם ניר אלומיניום וסודה לשתיה - על מנת להבריק את כל כלי הכסף בבת אחת, הניחו בסיר נייר אלומיניום, סודה לשתייה (2-3 כפיות מפוזרות מעל נייר הכסף), מלאו במים והרתיחו. כאשר המים רותחים, הכניסו את כלי הכסף, שייראה בתוך שניות נקי, מבריק וכמו חדש.  בסוף התהליך, הקפידו לייבש היטב את כלי הכסף.

יש להבין כי כסף משחיר כתוצאה מהתחמצנות. הוא מגיב עם  חלקיקי גופרית שנמצאים באוויר (הגופרית נפלטת ממכוניות) ונוצר כסף גופרתי. כסף גופרתי הוא שחור. ברגע שנסיר את שכבת הכסף הגופרתי, החפץ שלנו יחזור להיות כסוף.

יש שתי דרכים להסיר את שכבת הכסף הגופרתי: הראשונה, הסרת שכבת הכסף הגופרתי ממשטח הכסף עליו נוצרה ע"י חומרים כימיים או ע"י שפשוף, בתהליך זה, גם מעט משכבת הכסף מוסרת. הדרך השנייה היא ע"י הפיכת התהליך. על ידי הכנסת כלי הכסף לסיר עם מים רותחים, אלומיניום וסודה לשתיה, אנו נעזרים בתגובה כימית כדי להפוך את הכסף הגפרתי חזרה לכסף. בניסוי זה הכסף הגפרתי מגיב עם האלומיניום, בתגובה, נוצר אלומיניום גופרתי. נייר האלומיניום משחיר, וכלי הכסף הופך להיות נקי ומבריק. לשים בכלי מים וסבון כלים או אבקת כביסה ולהשרות בתוכו את תכשיטי הכסף לכמה דקות.

2. חלקה הפנימי של קליפת הבננה - דרך טובה ומוכרת להבריק את כלי הכסף היא בעזרת קליפת בננה. השתמשו בחלקה הפנימי של הקליפה ושפשפו עמו את כלי הכסף. לאחר מכן, יש לנגב את הכלים ביסודיות עם מטלית לחה. שימו לב: אין לעשות זאת בקליפות בננה הקדושות בקדושת שביעית.

קבלו: אלו פרקי התהילים שראוי לומר לאחר הדלקת החנוכיה

סגולות נפלאות לחנוכה, שפשוט אסור להחמיץ

3. משחת שיניים - דרך זו יעילה לניקוי כל סוגי כלי הכסף, אך לא מתאימה לתכשיטים המשובצים באבנים. השיטה יעילה ומבריקה: מרחו משחה נדיבה של משחת שיניים על כלי הכסף ושפשפו באמצעות מברשת שיניים. לאחר מכן שטפו את הכלי פעם נוספת כדי להיפטר מכל המשחה וייבשו את הכלי בעזרת מטלית יבשה.

4. תפוח אדמה - בשלו תפוחי אדמה והשתמשו במים שלהם כדי לנקות את כלי הכסף. טבלו מטלית ושפשפו היטב, שטפו ויבשו תוך כדי עיסוי עדין במטלית רכה. העמילן של תפוחי-האדמה נדבק לשאריות הלכלוך בחריצים, וכשמסירים אותו, באמצעות מברשת עדינה, הוא משאיר את הכסף נקי.

5. הקפאה – אם החנוכיה או פמוטי השבת שלכם משולגים מנטיפי חלב, אין צורך לעבוד קשה ולגרד, תוך סיכון בשריטות וחריצים. פשוט מאוד: הכניסו את החנוכייה כמו שהיא למקפיא למשך מספר שעות. כאשר תוציאו את החנוכיה הקפואה - השעווה תיפרד ממנה בקלות רבה ללא שום מאמץ.

כך תמנעו מכלי הכסף להשחיר: אם אתם רוצים חנוכיה נוצצת לשנה הבאה, השתמשו בטיפ הבא: אחסנו את החנוכיה, שאר כלי הכסף והתכשיטים העשויים מכסף בתוך ניילון נצמד, באופן הרמטי עם מינימום מגע עם חמצן.

טיפ נוסף למניעה: הקפידו שתכשיטי הכסף שלכם לא יבוא במגע עם חומרים שונים, העלולים לגרום לריאקציה והשחרה. הקפידו לנקותם מדי פעם; הימנעו מללכת עמם לים או לבריכה; אל תתיזו עליהם בושם ואל תדיחו עמם כלים.

הרב יצחק פנגר מסביר ב-6 דקות איך להדליק חנוכיה, ועוד טיפים מהקבלה. צפו:

תגיות:חנוכיהכלי כסףטיפיםניקיוןטיפים לניקיון החנוכיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה