חדשות בארץ

חדשות השבת: רוסיה החלה במבצע חיסון, רעידת אדמה הורגשה בישראל

נחתם הסכם משודרג עם חברת מודרנה, משה יעלון הודיע כי הוא שוקל לרוץ לבחירות בנפרד מיאיר לפיד, והתחזית למחר: מעונן חלקית עד מעונן, ייתכן גשם מקומי. כל מה שחשוב לדעת

אא

הסכם משודרג: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו אתמול (שישי), כי נחתם הסכם עם חברת מודרנה, במסגרתו תשולש כמות החיסונים נגד קורונה שהחברה האמריקנית תספק לישראל בשנת 2021 – מכמות של שני מיליון חיסונים לכמות של שישה מיליון חיסונים, שיספיקו לחיסון שלושה מיליון אזרחים.

ברוסיה החל היום המבצע הנרחב לחיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה באמצעות החיסון "ספוטניק 5", בהתאם להוראתו של הנשיא ולדימיר פוטין. מכון המחקר הרוסי הממשלתי גמליה, העומד מאחורי פיתוח החיסון, הודיע לפני כשבוע וחצי כי החיסון השיג יעילות של יותר מ-95%. בריטניה, שאישרה השבוע את השימוש בחיסון של חברת פייזר, צפויה להתחיל בימים הקרובים בחיסון אזרחיה.

משרד הבריאות עדכן בצאת השבת, כי אתמול אובחנו 1,506 נדבקים חדשים בקורונה. למעלה מ-60 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.5%. מצבם של 314 חולים מוגדר קשה, ביניהם 97 מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,901.

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, חזר אתמול על האשמותיו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי ללא העברת תקציב מיידי – ישראל תלך לבחירות. "לצערי, נתניהו דואג יותר למשפט שלו מאשר למדינה שלו", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "חלקכם בטח כבר שמע שאפגש עם שר האוצר בראשון – אני אומר כבר מעכשיו באופן ברור: זה או תקציב מיד או בחירות".

זמן קצר לאחר מכן, כתב שר האוצר ישראל כ"ץ בפייסבוק: "קבעתי ליום ראשון פגישה עם שר הביטחון בני גנץ כדי להציג בפניו את תוכן תקציב 21' וחוקי ההסדרים והרפורמות החשובות הנילווים לתקציב, ולוחות הזמנים הדרושים להעברתם בממשלה ובכנסת. אין בכוונתי להפוך זאת לאירוע של התנצחות פוליטית, אלא לדיון מקצועי בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד האוצר, ולתת לעובדות לדבר בעד עצמן. אני מקווה שהתבונה והאחריות הלאומית יגברו, ויתאפשר לסיים במהירות את הליכי אישור התקציב וחוקי ההסדרים והרפורמות, הנדרשים לחיזוק כלכלת מדינת ישראל בימים מאתגרים אלה".

נוטש את לפיד: יו"ר תל"ם, חבר הכנסת משה יעלון, הודיע כי הוא שוקל לרוץ בבחירות הבאות בנפרד מיש עתיד. בריאיון לחדשות 12, אמר יעלון כי אם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחליט להיכנס למערכת הפוליטית – הוא ירוץ יחד אתו. הוא הבהיר, כי הוא שיעמוד בראשות המפלגה: "על זה אין דיון, כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל".

"ההחלטה הסופית תתקבל רק כשיוכרז על הבחירות", הוסיף יעלון, "אבל מסתמן שצריך לבנות כוח שידבר לקהל שחושב שזה לא עניין של ימין או שמאל אלא ישר או מושחת, דמוקרטיה או דיקטטורה, ולזה אני מכוון לקראת הבחירות. כדי לשבור את הגושיות, כנראה שיאיר לפיד ואני נצטרך לרוץ בנפרד".

שר הביטחון בני גנץ קרא אתמול לפלסטינים לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל ולהגביר את התיאום עמה בנושא המאבק בקורונה. "המזרח התיכון משתנה, זה אינטרס שלכם לחזור למשא ומתן", אמר בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

גנץ הוסיף כי ישראל מוכנה לסייע לפלסטינים בנושא החיסונים: "נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A ו-B בתיאום עם הרשות הפלסטינית, ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים". הוא ציין ישראל נכונה לקדם פרוייקטים גדולים ברצועת עזה, שיכללו הוצאת פועלים לעבודה, אזורי תעשייה משותפים ומיזמים בנושאי אנרגיה, מים וחקלאות, אולם התנה זאת בהחזרת השבויים והנעדרים ובהפסקת ההתעצמות של חמאס.

רעידת אדמה התרחשה בצהריים בים התיכון, דרומית לטורקיה. הרעידה, שהייתה בעוצמה של 5.4, הורגשה במקומות שונים בצפון הארץ, בין היתר בחיפה, בנהריה ובנצרת. לדברי המכון הגיאולוגי בישראל, מוקד הרעידה היה במרחק של 436 ק"מ מנהריה.

 

תחזית מזג האוויר

מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עדיין צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים בודדות, בעיקר במישור החוף. בשעות הצהריים ייתכן גשם מקומי בהרי הצפון והמרכז, וקיים חשש קל משטפונות במדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו והלחות תרד. ייתכן אובך וטפטוף.

ביום שלישי יוסיף להיות בהיר עד מעונן חלקית. בהרים ובפנים הארץ תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בצפון הארץ צפוי גשם מקומי.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, וייתכן גשם מקומי קל. תחול ירידה בטמפרטורות.

תגיות:בני גנץמשה יעלוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה