חדשות יהדות

הרב הראשי הגר"ד לאו: "להנגיש את בתי הכנסת לנכים"

במכתב ששלח לגבאי בתי הכנסת בכל רחבי הארץ, מבקש הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, לעשות הכל כדי להנגיש את בתי הכנסת לבעלי מוגבלויות

  • י"ד כסלו התשפ"א
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי דוד לאו, במכתב לגבאי בתי הכנסת בכל רחבי הארץ, בו הוא מבקש שידאגו להנגשת בתי הכנסת לנכים.

"העולם הוא יציר כפיו של הקב"ה, יצירה זו כוללת את כל היקום, את האדם, את החי, את הצומח והדומם. האדם הוא נזר הבריאה ועבורו נתקן העולם הזה, לכל אחד יש את היעוד ואת התפקיד שעליו למלא ולהשלים בחיי חיותו בעולם", פותח הרב הראשי את דבריו.

"יש אנשים שמברייתם נולדו עם מוגבלות ויש כאלה שנסיבות העתים, בשל מחלה או תאונה נהיו עם מוגבלות.

"החובה האנושית של 'ואהבת לרעך כמוך' מופנית אל כל בני אנוש", ממשיך הרב לאו. "כמו כן, מוטלת חובה נוספת לסייע למי שאין בידו התנאים והאפשרות לחיים תקינים ורגילים והא זקוק לסעד ולעזרה. בישראל נחקק חוק 'שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות'. מהות החוק המושתת על שני עקרונות שמובאים בתורת ישראל, האחד הוא ש'האדם נברא בצלם', והשני ש'גדול כבוד הבריות'. תורת ישראל חוקקה לנו את היחס לשונה ולמי שמוגבל כבר לפני אלפי שנים, בעת נתינת התורה.

"אני קורא לכולם לעשות הכל למען אותם אלו שזקוקים להתאמות מסוימות על מנת שיוכלו להשתלב בחיי הקהילה. יש להנגיש את בתי הכנסת לכולם, לאפשר גם למי שעם מוגבלות להגיע כראוי למקום זה.

הרב הראשי מסיים את דבריו בציטוט הפסוק מדבריו של הנביא ירמיה (ל"א, ז'), שצפה שגם בעתיד יינתן יחס ראוי והולם לבעלי מוגבלויות: "הנני מביא אתכם מארץ צפון וקיבצתים מירכתי ארץ בם, עיוור ופיסח הרה ויולדת יחדיו. קהל גדול ישובו הנה".

הרב אליהו עמר ב-5 דקות עוצמתיות על קדושת בית הכנסת: 

מדוע חשוב לשתוק בשעת התפילה?

החלום שמסעיר את המגזר

"פעמיים עוררו אותי משמים ולא התייחסתי"

המתפללים קיבלו על עצמם שתיקה בבית הכנסת - וחולה אנוש החל להחלים 

תגיות:בית הכנסתהרב דוד לאונכיםמוגבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה