סיפורים אישיים

המתפללים הפסיקו לדבר בתפילה – וחולה אנוש התחיל להחלים

מכתב מדהים שהגיע לארגון 'במקדשי תיראו' מתעד את החלמתו המופלאה של יהודי שמתפללי בית הכנסת שלו קיבלו על עצמם לא לשוחח בשעת התפילה וקריאת התורה

אא

ארגון 'במקדשי תיראו' עוסק בהסברה וחינוך כדי לעורר את הציבור להיזהר בכבוד בית הכסת ולא לשוחח בזמן התפילה וקריאת התורה. לפני מספר ימים, הארגון קיבל מכתב מדהים מאנשי קהילה יהודית במונטריאול. את המכתב הזה העבירו אנשי הארגון ל'הידברות', על מנת שיגיע לכמה שיותר בני אדם.

"בשבוע שעבר (פרשת נח תשע״ו)", כתבו אנשי הקהילה במונטריאול "שמענו סיפור נפלא ומדהים מאיש אחד מחסידי קלויזנבורג, המתגורר בעיר יוניאן סיטי שבארה”ב, והגיע לעירנו לרגל שמחה משפחתית. בליל שבת הגיע איש זה להתפלל תפילת קבלת שבת בבית מדרשינו משום קרבת המקום לבית אכסנייתו. והנה כאשר נכנס לבית מדרשינו הוא רואה לנגד עיניו מודעה גדולה שנשלחה אליו מטעם ארגונכם, ובו כתוב בלשון הזה: “מובא בשם החפץ חיים זצ”ל ששתיקה יפה בשעת התפילה וקריאת התורה ומסוגלת לכל הישועות”.

"למחרת היום הגיע יהודי זה לבית מדרשינו לתפילת מנחה וסעודה שלישית. בדרכו לביהמ”ד מצא את אחד המתפללים, והחלו לשוחח על דא ועל הא, והביע לפניו את התפעלותו, שאתמול בשעת קבלת שבת התרגש מאוד כאשר ראה שבכל היכל ביהמ”ד אין רואים אברכים המשוחחים באמצע התפלה. התפילה נערכת מתוך יראת הכבוד כראוי לבית מקדש מעט, וההקפדה שלא לדבר ולשוחח בעת התפילה ניכרת היטב במקום, ולכן הגיע עכשיו להתפלל כאן פעם נוספת. אבל עוד יותר התרגש מאוד בלבו כאשר ראה את המודעה הגדולה התלויה: “שהשתיקה בשעת התפילה מסוגלת לכל הישועות”, מפני שהוא עצמו חווה סיפור אישי בענין זה, והוא רואה עין בעין ניסים גדולים וישועה עצומה שנעשו לו בזכות השתיקה בשעת התפילה"

בהמשך המכתב, כתבו אנשי מונטריאול מילה במילה את הסיפור המלא כפי שנשמע מפי יהודי זה, ר’ אלכסנדר משה בן לאה לאנדא (לרפואה שלמה):

“הסיפור החל לפני כעשרה חדשים, בסוף חודש טבת תשע”ה, התחלתי להרגיש כאבים חזקים באזור הכליות. חשבתי תחילה שיש לי אבנים בכליות ומהם באים הכאבים, הלכתי לרופא לערוך בדיקה, ולאחר שראה את התוצאות הוא אמר לי שאין אבנים בכליות אבל הוא רואה שם דם. הוא שלח אותי לסדרת בדיקות מקיפות, בדיקות סי.טי. ובדיקות דם שונות, ולאחר כמה ימים בישרו לי הרופאים את הגרוע מכל, שנתגלתה אצלי המחלה הנוראה ר”ל, גידול ממאיר שהתחיל באזור הכבד וכבר הספיק להתפשט לכל האיברים מסביב. הסיכויים לצאת מזה הם נמוכים השם ירחם, עד כדי כך שאפילו לא היה שייך לעשות ניתוח כדי לחתוך את הגידול, והמצב היה בכי רע.

“תיכף כאשר נודע לי דבר המחלה המקננת בגופי, סיפרתי את הדבר לכל חבריי וידידיי. לא ניסיתי להסתיר את הדבר, כי הייתי סבור שככל שיותר אנשים יתפללו עלי, יש כמובן יותר סיכויים שיתקבלו התפילות בשמים, והשי”ת ישלח לי רפואה שלימה במהרה.

הרב אליהו עמר בהרצאה על דיבורים בבית הכנסת:

“בשבת הראשונה לא באתי להתפלל בבית המדרש בעירי, מפאת חולשתי הגדולה, אך במשך השבוע שלאחר מכן החלו כוחותיי לחזור אלי אט אט. דיברתי עם עסקנים ואנשים שונים שנסכו בי תקוה והרגיעו אותי. ניסיתי להתחזק ככל היותר באמונה שלימה בהשי”ת שיושיע אותי ממחלתי, ולא הנחתי לייאוש להשתלט עלי בשום אופן. כידוע דבר זה הוא אחד הגורמים המרכזיים בסיכויי ההישרדות של אדם החולה במחלה האיומה ל”ע.

“בשבת השניה כשהרגשתי טוב יותר, הלכתי כבר להתפלל בביהמ”ד. לפני התפילה ניגש אלי הגבאי (ר’ גרשון אייזנבערגער הי”ו), והוא שואל אותי אם אני מסכים שישתמש בשמי בכדי לערוך מגבית בביהמ”ד, מגבית ללא התרמת כספים. הסכמתי לכך בחפץ לב. הוא עלה על הבימה לפני קריאת התורה, והחל לתאר ברבים את מצבי, וקרא לכל המתפללים לקבל על עצמם שלא לשוחח בעת התפילה מ”אדון עולם” עד “אדון עולם”, ובזכות זהישלח השי”ת רפואה שלימה למחלתי.

“ואכן קריאתו נענתה אצל קהל המתפללים. ביום שלישי שלאחר מכן עלה הגבאי לביתי לבקרני, והגיש לי דף עם שמונים חתימות של מתפללי בית המדרש, אשר חתמו בכתב ידם שהם מתחייבים להיזהר לא לשוחח דברים בטלים בכל זמן התפילה מתחילתה ועד סופה, אף לא בעת מכירת העליות... והדבר ייזקף לזכותי שאזכה לרפואה שלימה.

“בשבת שלאחר מכן שרר שקט מוחלט בביהמ”ד בכל עת התפילה, וכך המשיך הדבר והאנשים מחזיקים בהתחייבותם ב”ה. בינתיים התחלתי לעבור טיפולי כימותרפיה, ומצב מחלתי התחיל להשתפר באופן מדהים. בהתחלה עמדו אצלי הערכים הבעייתים במחזור הדם על 33,000 מפאת המחלה (אצל אדם רגיל המספר עומד על 3!), ולאחר 12 שבועות כאשר ערכו אצלי בדיקה חוזרת, נדהמו הרופאים להיווכח שהמספרים ירדו באופן דרסטי עד 3,200!. הרופא התקשר אלי מיד, ואמר לי בהפתעה מהולה בהתרגשות שהדבר בלתי נתפס במוחו, וע”פ מדעי הרפואה אין הוא יכול להסביר בשום פנים ואופן עובדה מדהימה זו. בדרך כלל יורדים המספרים רק כמה אלפים בתקופה קצרה כזאת, וכאן הם ירדו בכמעט 30,000!!!. כמו כן מצאו שהגידול כבר התחיל להיעלם באופן ניכר, מעבר למצופה, והדבר נותן הרבה תקוה שאוכל להירפא ממחלתי ע”י טיפולי ההמשך בעז”ה.

“המשכתי לעבור את הטיפולים, ולאחר 12 שבועות ערכו בדיקת מעקב נוספת. ושוב, הרופא מתקשר אלי בהתפעלות ומבשר לי שהמספרים עומדים כבר מתחת ל-300! הם אף פעם לא ראו דברים כאלו, וכל עובדי המחלקה בבית החולים יודעים לספר על המקרה שלי ועל הנס הגדול שראו אצלי.

אני בטוח בלי שום ספק שזכות זה של שתיקה בשעת התפילה היא שעמדה לי עד עתה, ועומדת לי בהווה וכן בעתידבעז”ה, ורק הודות לכך המספרים יורדים ומצבי משתפר מיום ליום ב”ה. לפני ראש השנה האחרון כתבתי מכתב מרגש לכל ידידיי בבית המדרש, ובו הודיתי להם מקרב לבי על המאמצים וההשתדלויות שעשו בעבורי, וביקשתי מהם שימשיכוהלאה להיזהר ולהקפיד על דבר חשוב ונשגב זה, ובזכות זה ישמע השי”ת לתפילותיי לשלוח לי רפואה שלימה מן השמים, ואצא מזה לגמרי בעז”ה.

“וכאשר הגעתי לביהמ”ד התרגשתי מאוד כאשר ראיתי את המודעה ששתיקה בשעת התפילה מסוגלת לכל הישועות, והסכמתי לפרסם את סיפורי ברבים, בכדי שכולם יראו שיש דברים בגו, כפי שראיתי וחוויתי על גופי עין בעין שסגולה זו נתקיימה אצלי במלוא מובן המילה”.

תגיות:בית הכנסתקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה