חדשות יהדות

"יוסי, אני מתחנן בפניך": נפטר הרב שחיזק אלפים לא לדבר בעת התפילה וקריאת התורה

טרגדיה קשה בבית שמש: הרב יוסף פלמן זצ"ל, בן 51 בלבד, הלך לעולמו. לפני חודשיים כתב מכתב שהרעיד את הציבור, ובו התחנן: "ממיטת חוליי אני פונה אליכם בתחינה לא לדבר בבית הכנסת בשעת התפילה וקריאת התורה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אסון כבד בבית שמש: הבוקר (שלישי) נפטר הרב יוסף פלמן זצ"ל, אב לארבעה ילדים. הרב, בן 51 בלבד בפטירתו, הוא זה שכתב את המכתב שהסעיר את הציבור החרדי, ובו התחנן בפני הציבור שישמרו על קדושת בית הכנסת, ולא ידברו בו כלל, ובפרט בשעת התפילה וקריאת התורה.

לפני כחודשיים, לאחר שנודע לו כי חלה במחלה הקשה, פרסם הרב פלמן את המכתב הבא, שעורר הדים עצומים בציבור: "אף אני בעוונותיי פגע בי יד ה', והריני בתפילה ובתחנונים לפני בעל הרחמים שיחוס עלי וישלח לי מרפא ומזור לגופי ונשמתי", כתב הרב פלמן.

"בעודי במיטת חוליי הריני פונה. אליכם בבקשה ובתחנונים – חוסו עלי ועל שאר חולי עמך ישראל, וקבלו על עצמכם דבר קטן כדי להסיר חרון אפו - שלא לדבר בשעת התפילה וקריאת התורה, ולקבל זאת לפחות לארבעים יום עבור רפואתי השלמה, חזקיהו יוסף בן שרה פייגא.

עוד הוסיף הרב פלמן וציטט את דברי הרב וואזנר זצ"ל: 'התפשטות המחלה הנוראה המפילה חללים רבים, הנגרמת משום שאנשים מזלזלים בקדושת בית הכנסת ומדברים דברים בטלים בשעת התפילה, וזוהי הסיבה שהתפילות אינן מתקבלות לפני כיסא הכבוד – מאחר שמדברים באמצע התפילה'. והוסיף הרב וואנזר, שאם המתפללים יפסיקו לדבר בשעת התפילה, המחלה תיעצר.

 

מכתוב המרטיט של הרב יוסי פלמן ז"למכתוב המרטיט של הרב יוסי פלמן ז"ל

בעקבות קריאתו, מעל 8,000 איש קיבלו על עצמם שלא לדבר בבית הכנסת בעת התפילה וקריאת התורה,

הרב יוסף פלמן זצ"ל היה בנו של רב שכונת 'נחלת משה' בבני ברק, הרב שלום בן ציון פלמן זצ"ל. הרב פלמן, שלאחר שחלה הורה הרב קנייבסקי להוסיף לשמו את השם 'חזקיהו', היה תלמיד חכם גדול, שהיה קם כל לילה בשעה 2:30 בלילה והיה פותח את המקווה של תולדות אהרן בשכונת מגוריו בבית שמש. לאחר שטבל במקווה, לך ללמוד בבית המדרש עד הנץ החמה. כן הקים כולל 'הנץ', בו לומדים כ-20 אברכים כשעה וחצי לפני תפילת ותיקין.

לאחר התפילה, מדי יום היה נוסע לירושלים ולומד בכולל 'שערי זבולון' בשכונת שערי חסד. בשעות הערב היה מתעסק בצדקה וגמילות חסידים, היה מדבר מעט ועושה הרבה, והקים אביונים מאשפתות במסירות אין קץ.

תגובתו של הרב חיים קנייבסקי למכתבו של החולהתגובתו של הרב חיים קנייבסקי למכתבו של החולה

מסע הלוויה בשעה 14:15 בצהריים מביתו ברחוב אמרי אמת 9 בקריה החרדית בבית שמש ובשעה 16:30 מבית המדרש 'נחלת משה' ברחוב הרב מלצר בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן לצד הוריו

לעילוי נשמתו של הרב יוסף בן הרב שלום בן ציון, אנא קבלו על עצמכם שלא לדבר בבית הכנסת בשעת התפילה וקריאת התורה, ולפחות עד כלות ימי השבעה, ועדיף למשך 40 יום. (עד י' בניסן תש"פ).

לקריאת המכתב המלא, לחצו כאן.

 

תגיות:ברוך דיין האמתהרב יוסף פלמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה