חדשות בארץ

הקבינט אישר העברת 2.5 מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית

לאחר חידוש התיאום בין ישראל והרשות הפלסטינית, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להעביר לרשות 2.5 מיליארד שקלים מכספי המסים הנגבים עבורה. עוד הוחלט, כי 600 מיליון שקלים יקוזזו מכספי המסים, בשל התשלומים שהרשות מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם

המוקאטעה ברמאללה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)המוקאטעה ברמאללה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש (ראשון) להעביר לרשות הפלסטינית 2.5 מיליארד שקלים מכספי המסים שישראל גובה עבורה, וזאת בעקבות חידוש התיאום בין הצדדים. עוד הוחלט על קיזוז של 600 מיליון שקלים – חלק מהתשלומים שהרשות מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם – וזאת בהתאם לחוק שעבר בכנסת ביולי 2018. בשל ההחלטה הישראלית על הקיזוז, סירבה הרשות הפלסטינית בשנה האחרונה לקבל את כספי המסים.

חבר הכנסת אבי דיכטר, אחד מיוזמי החוק לקיזוז משכורות מחבלים, הגיב על החלטת הקבינט: "מדובר רק בכמחצית מהסכום שהרשות הפלסטינית שילמה בשנת 2019 כמשכורות למחבלים בבתי הכלא ולמשפחות של מחבלים שנהרגו בפיגועים. למרות זאת אני מברך על החלטת הקבינט, אשר מקיים את חוק 'קיזוז המשכורות' שחוקקתי ביחד עם חבר הכנסת אלעזר שטרן".

"נגמרו הימים בהם ישראל נותנת יד אל מול הרשות הפלסטינית, המעסיקה כפקידיה ומתגמלת את הרוצחים היושבים במאסר בישראל", הוסיף דיכטר. "אסור לנו לאפשר לקבינט לחמוק מאחריותו לקזז את הכספים כבר בחודש ינואר 2021 ולא בסוף השנה כפי שנעשה הערב".

לפני כשבועיים הודיעה הרשות הפלסטינית על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל, וזאת כחצי שנה לאחר שהכריזה על הפסקתו. ההסכמה הפלסטינית לחידוש התיאום הושגה בעקבות מגעים חשאיים שניהל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, עם גורמים בכירים ברשות. ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית העניק מומנטום למגעים, והצדדים החליפו ביניהם מכתבים המכירים מחדש בהסכמים שנחתמו.

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר בחודש מאי כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית. בנאום שנשא בעקבות הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת על כוונתו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, אמר אבו מאזן כי "אש"ף ומדינת פלסטין פטורים, החל מהיום, מכל ההסכמים וההבנות עם הממשל האמריקני וממשלת ישראל, ומכל ההתחייבויות הקשורות להסכמים והבנות אלו – כולל ההסכמים הביטחוניים". בעקבות ההסכמים שנחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ירדה סוגיית הריבונות מהפרק, עובדה שתרמה להחלטתה של לרשות לחזור בה מניתוק היחסים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתחוק הקיזוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה