חדשות בארץ

אבו מאזן: לא מחויבים יותר להסכמים עם ישראל

בנאום ברמאללה, הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית כי בשל כוונת ישראל לספח חלקים מיהודה ושומרון, הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר אמש (שלישי) כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית. "אש"ף ומדינת פלסטין פטורים, החל מהיום, מכל ההסכמים וההבנות עם הממשל האמריקני וממשלת ישראל, ומכל ההתחייבויות הקשורות להסכמים והבנות אלו – כולל ההסכמים הביטחוניים", אמר בנאום שנשא בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה.

דבריו של אבו מאזן נאמרו על רקע כוונתה של ישראל להחיל את הריבונות על חלקים ביהודה ושומרון, תוך תיאום עם ממשל טראמפ. הוא ציין, כי הסעיף בהסכם הקואליציוני, המאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות, וכן התייחסותו לכך בנאומו בכנסת, בטקס השבעת הממשלה, משמעותם ביטול בפועל של הסכם אוסלו וההסכמים האחרים שנחתמו בין ישראל לרשות הפלסטינית: "החל מעכשיו, על שלטון הכיבוש הישראלי לשאת בכל האחריות והמחויבויות שלו מול הקהילה הבינלאומית, ככוח כובש בשטח הכבוש של מדינת פלסטין, ובכל ההשלכות הנובעות מכך".

"אנחנו מטילים על הממשל האמריקני את האחריות המלאה לעוול נגד העם הפלסטיני, ומחשיבים אותו כשותף מרכזי של ממשלת ישראל בכל ההחלטות וצעדי התוקפנות נגד זכויות עמנו", הוסיף יו"ר הרשות, שהקריא את ההצהרה בשם ההנהגה הפלסטינית. "אנו מברכים על עמדותיהם של הגורמים האמריקנים, הדוחים את מדיניותו של הממשל העוין את עמנו ואת זכויותיו הלגיטימיות".

כזכור, בסוף השבוע הזהיר עבדאללה מלך ירדן כי סיפוח ישראלי של שטחים ביהודה ושומרון יוביל ל"התנגשות גדולה" עם הממלכה. "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר", אמר בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל". "מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס ויותר קיצוניות באזור". בתשובה לשאלה האם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל לביטול הסכם השלום בין שתי המדינות, השיב עבדאללה: "אני לא רוצה להשמיע איומים וליצור אווירה טעונה, אבל אנחנו שוקלים את כל האופציות. אנחנו מסכימים עם הרבה מדינות באירופה ובקהילה הבינלאומית, שחוק הכוחנות לא יכול להיות מיושם במזרח התיכון".

תגיות:אבו מאזןיהודה ושומרוןהסכמי אוסלו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה