חדשות בריאות

אתמול: 985 נדבקים חדשים, שיעור החיוביים ירד ל-2.5%

על פי העדכון ממשרד הבריאות, מצבם של 263 חולים מוגדר קשה, ביניהם 114 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 2,864. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע דאגה מנתוני התחלואה במגזר הערבי: "התחלואה פושה באופן שמסכן את תושבי הערים הערביות"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 985 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות עמד על קרוב ל-39 אלף בדיקות, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה – ל-2.5%.

9,897 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 502 מאושפזים בבתי חולים. 263 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 114 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל קרוב ל-336 אלף נשאי קורונה, מתוכם נפטרו 2,864.

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, מזהיר מפני התפרצות נוספת של תחלואה, וזאת בשל הסרת מגבלות ובשל שאננות ציבורית הנובעת, בין היתר, מההתקדמות בפיתוח החיסונים לקורונה וההיערכות לתחילת הפצתם: "מניתוח הזמן להתפתחות גל תחלואה חריף מתחוור בבירור שייתכן גל משמעותי עוד טרם השפעת החיסון, במקרה שפתיחת המשק תיעשה בצורה לא מבוקרת. אנו ממליצים להמשיך ולהקפיד בחודשי החורף הקרוב על כללי הזהירות (מסכות, התקהלויות, אוורור, שטיפת ידיים) ולהימנע משאננות אשר תוביל לגל תחלואה שכזה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע אתמול דאגה מנתוני התחלואה בחברה הערבית, זאת בשל ריבוי החולים הקשים בתוכה, ביניהם גם כאלו בגילאים צעירים יחסית.  "אנחנו עושים מאמצים גדולים להוריד את התחלואה במגזר הערבי", אמר. "המצב לא טוב, חולים קשה בגילאים נמוכים מעידים על תחלואה שפושה במגזר באופן שמסכן את תושבי הערים הערביות. אני קורא לכל בני ובנות המגזר – לכו להיבדק, הקפידו על ההנחיות, אם אתם נדרשים להיכנס לבידוד – היכנסו. זה למענכם ולמען המשפחות שלכם".

מוקדם יותר אתמול, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעלייה בתחלואת הקורונה. "צריך להבין, שאנחנו נאבקים במגפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "אנחנו יודעים את סבל המשפחות. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו".

"מצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD, הוא טוב", הוסיף ראש הממשלה. "יש לנו 9,500 חולים פעילים – זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מיד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה".

"אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך – נעצור את המשך ההקלות, ואף נהדק את אלה שכבר נתנו", הבהיר נתניהו. "אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה