חדשות בריאות

943 נדבקים חדשים אתמול – המספר הגבוה ביותר מזה חודש

בצל החלטת קבינט הקורונה על פתיחת מערכת החינוך ביישובים הירוקים והצהובים, דוח חדש של אמ"ן מזהיר מפני עלייה ברמת התחלואה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 943 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז ה-22 באוקטובר. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-52,045 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.8%.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר המאושפזים ירד ל-480. ירידה נרשמה גם במספר החולים הקשים, העומד על 275, ביניהם 120 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,811 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

דוח חדש, שפורסם על ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן, קובע כי בימים האחרונים מסתמנת עלייה במספר המאומתים החדשים ליממה. במקביל מזוהה בשבוע האחרון עלייה במספר המאושפזים החדשים והחולים החדשים במצב קשה: "בתמונה הכוללת, המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (מסכות, ריחוק חברתי, אכיפה וכו') בכלל המגזרים במדינה, צפוי להאיץ את רמת התחלואה ולהסיג לאחור את רמת השליטה שהושגה בהתפרצות המגפה".

קבינט הקורונה אישר הלילה, בתום שעות של דיונים, את המתווה של שר החינוך יואב גלנט לפתיחה מלאה של מערכת החינוך ביישובים הירוקים והצהובים בהם התחלואה נמוכה. כ-300 אלף תלמידי כיתות ה'-ו' חזרו כבר הבוקר לספסל הלימודים, וילמדו לפחות שלושה ימים בבתי הספר. ביום ראשון הקרוב יצטרפו אליהם כיתות י'-י"ב, ושבוע לאחר מכן ישובו גם כיתות ז'-ט' לבתי הספר. החזרה של תלמידי ז'-י"ב תתבצע בחצאי כיתות ובלמידה משולבת: לפחות יומיים בבתי הספר, והשאר בלמידה מרחוק. במקביל, וכחלק מהתוכנית, מספר בדיקות הקורונה בקרב עובדי ההוראה והתלמידים יגדל באופן ניכר.

שרי הקבינט אישרו בנוסף את ההצעה לקיום פיילוט מצומצם לפתיחת הקניונים. במסגרת התוכנית הניסיונית, החל ממחר צפויים להיפתח 15 קניונים למשך שבעה ימים, תחת מגבלות משמעותיות. הפיילוט יסתיים ב-6 בדצמבר, ובכפוף לתוצאותיו ולמצב התחלואה יוחלט על מועד הפתיחה של כלל הקניונים בארץ. במקביל תוצג הצעה לפיילוט לפתיחת השווקים, הצפויים להיפתח במועד בו ייפתחו הקניונים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה