סלבס בהתחזקות

הסלבס והיהדות: אביב אלוש, גיא זוארץ, יובל דיין, עומרי כספי וגל גדות משתפים

איתי תורג'מן, מאיה ורטהיימר, ליאור נרקיס, גיל ססובר, אלירז שדה ומפורסמים נוספים משתפים ומפתיעים עם החיבור שלהם לדת

  • כ"ה חשון התשפ"א
מפורסמים משתפים ומפתיעים עם החיבור שלהם לדתמפורסמים משתפים ומפתיעים עם החיבור שלהם לדת
אא

אלירז שדה

מנחה טלוויזיה, שדרן רדיו, שחקן ופזמונאי ישראלי, לא מפסיק להפתיע: בימים האחרונים הגיע לפרמיירה כשהוא לבוש בציצית. כזכור, אילנית לוי כבר חשפה לפני כמה חודשים ברשתות החברתיות שבעלה לובש ציצית בבית, אך זו הייתה הפעם הראשונה בה ראו את הכוכב באירוע מסוג זה, עטור שחקנים וצלמים, מתייצב בגאון לצד אשתו עם הציצית.

בנוסף, במוצאי יום כיפור האחרון צילמה רעייתו את אלירז בונה סוכה כשהוא חובש כיפה שחורה על ראשו, בנוסף לציצית. כשנשאל ישירות האם הוא בתהליך של חזרה בתשובה, השיב בגאון: "אני ממליץ לכולם בחום, רק השם יתברך יאחד אותנו בימים שכאלה".

 

גיא זו-ארץ

יעל בר זוהר העלתה בימים האחרונים תמונה של בעלה, גיא זו-ארץ יחד עם בנם, מניחים תפילין יחד. בפוסט אישי ואופטימי כתבה השחקנית: "לא הצלחתי להתאפק. קמתי בבוקר, אני עם הקפה שלי, וזה המחזה שנגלה אל מול עיני. עכשיו כשכבר יש שני גברים בבית, אפשר להניח תפילין ביחד. אין כמו להתחיל את היום בחיבור לטוב והודיה. פייר, התרגשתי".

כזכור, רק בחודש שעבר, בנם של הזוג המפורסם הגיע לגיל מצוות ועלה לתורה. לאחר העלייה לתורה בכותל, העלה זו-ארץ תמונה שלו ושל בנו מהאירוע, וכתב: "בן שלי אהוב, עמדתי איתך היום מול הכותל, שמעתי אותך קורא בתורה, קולך ונשמתך חדרו לי ללב כמו חץ, מלא בגאווה על מי שהפכת להיות. גאה בך, ואמן שהשם ישמור לי עליך".

 

אביב אלוש

אביב אלוש, שחקן, במאי, מוזיקאי, דוגמן ומנחה טלוויזיה ישראלי, ריגש את עוקביו כאשר פרסם את הפוסט הבא: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר -יש ימים שאנחנו יכולים לקום בבוקר ולא מצליחים לראות אפילו טיפה אחת של אור כי אנחנו בעיקר מושפעים מאיך שמראים ומכתיבים לנו את המציאות.

"התרגלנו לראות את מה שלא טוב, התרגלנו לשפוט ולחפש אשמים לחפש בחוץ ולא בפנים כי זו השיטה והיא בגדול עובדת, אבל לא עבורנו.

"השבת אנחנו מתחילים – מבראשית. בראשית = אותיות שיתבאר. אז אני מאחל לכולנו ומכל הלב שלי שבקרוב מאוד תתבאר לנו המציאות והסיבה שאנחנו עוברים עכשיו את מה שאנחנו עוברים כעם וכאנושות. מספיק לנו לדעת שהאור נמצא ונוכח בכל דבר ובכל רגע נתון, ובידיים שלנו נמצאת ההחלטה האם לראות אותו או להתעלם ממנו. ואהבת לרעך כמוך. שבת של ראשית ושלום", סיכם אלוש את דבריו. 

 

עומרי כספי

שחקן הכדורסל עומרי כספי ממשיך לרגש את הרשת. בשבוע שעבר העלה תמונה לאינסטגרם, בה הוא עטוף בטלית ומעוטר בתפילין, בעת תפילת שחרית. "זכיתי לפגוש את הרב יעקב עדס, איש צדיק וטהור. דיברנו על הזכות של תפילין, שבת, כשרות, צניעות, ערכים, דרך ארץ ועוד. כמה למדתי מהאיש הענו הזה, מתפלל על עם ישראל ולעולם לא יגיד מילה רעה", כתב בעבר.

כספי כבר הודה בעבר שבשנים האחרונות הוא מתחזק, מניח תפילין, מתפלל תפילת שמונה עשרה, אוכל כשר וקורא ספרי קודש. "זה משהו שעושה לי מאוד טוב", הוא הסביר. לאחר שנולדה בתו שרי, העלה כספי תמונה בה הוא מטייל עם ביתו, כשעל ראשו כיפה שחורה גדולה.

 

איתי תורג'מן

השחקן איתי תורג'מן השיב על שאלות בסגנון "מתי בפעם האחרונה", והפתיע את כולנו. בראיון ל'ישראל היום', השיב על השאלה: "מתי בפעם האחרונה התפללת?" את התשובה הבאה: "הבוקר. הנחתי תפילין ואחר כך התפללתי את התיקון הכללי של רבי נחמן, שזה עשה מזמורי תהילים שאני אומר בכל יום. התפללתי גם תפילה אישית בהתבודדות, שיהיה לנו טוב, שיהיו לי דיבורים יפים, שיהיו פה דברים שיעשו טוב לך, לי ולמי שיקרא את זה".

תורג'מן הוסיף וציין כי "בשנים האחרונות הבנתי שאני זקוק לעזרה שמימית, ושאני לא יכול לבד. יש תקרה שממנה ועד התוצאה יש חלון, שממנו זה כבר לא תלוי בי, יש התערבות שמימית שמכריעה. ההבנה הזו מאפשרת לי לקבל בקלות את התוצאות במציאות".

את התפילות כסדר הוסיף לסדר היום שלו לפני כארבע שנים. "קיבלתי שיש בורא ושאני לא לבד, ושהמציאות היא לא רק תוצאה של הפעולות שלי אלא היא גם וגם. הבנתי שזה עובד יחד. הבורא רוצה שנהיה אקטיביים מתוך חיבור לעולם הזה, החומרי".

 

מאיה ורטהיימר

השחקנית מאיה ורטהיימר היא אמנם לא דתיה, אבל פוסט שפרסמה ברשתות החברתיות - הצליח לרגש אלפים. על השאלה "משהו שלא הרבה יודעים עלייך", הפתיעה ורטהיימר בתשובתה וכתבה כי היא מקפידה להגיד ברכות השחר בכל יום.

את ברכות השחר החלה השחקנית לומר מדי בוקר מאז היותה בת 17, לאחר תאונה קשה שעברה. "קיבלתי את חיי במתנה, קיבלתי פרופורציות חדשות על העולם. למדתי להעריך את הנשימה שלי, את בריאות הגוף שלי. את הדברים הכל כך קטנים והמובנים מאליהם, שלרגע אנחנו לא אומרים עליהם תודה. אז עכשיו אני מתעוררת כל בוקר, ואומרת תודה", חשפה בעבר.

 

ליאור נרקיס

הזמר המתחזק ליאור נרקיס החל להתחזק בדת לפני כעשור - ולמרות ששניהם, גם נרקיס וגם אשתו, אינם מגדירים עצמם כאנשים דתיים - לדבריהם, הם מחוברים מאוד לדת. "אני מניח תפילין בכל בוקר, הולך לבית כנסת, מברך על האוכל, נוטל ידיים ואוכל כשר כמובן", אומר נרקיס ואשתו ספיר מוסיפה כי היא "שומרת טהרה והולכת למקווה. אנחנו מאוד מאמינים באלוקים, ומאוד מחוברים לדת".

 

גל גדות

השחקנית ההוליוודית גל גדות התראיינה לאחרונה למגזין בינלאומי בשם 'ואנטי פייר' שבו סיפרה על התפילה המיוחדת שהיא אומרת בכל בוקר: "מודה אני".

את הדברים אמרה גדות לאחר שנשאלה כיצד היא שומרת על השמחה. "אני מרגישה ברת מזל להיות בריאה ובטוחה עם הילדים שלי, בצל מגפת הקורונה. אני ברת מזל ואני אומרת 'תודה' בכל בוקר. בתרבות היהודית יש תפילה שצריך להגיד בכל פעם כשמתעוררים בבוקר, כדי להודות לאלוקים על זה שהשאיר אותנו בחיים. אומרים 'מודה אני'. אז אני מתעוררת בכל בוקר, יוצאת מהמיטה ואומרת: 'מודה אני - תודה לך על הכל. תודה, תודה, תודה, תודה".

יצוין כי מגזין פורבס היוקרתי דירג את גדות כשחקנית השלישית בהוליווד, שמרוויחה סכום עתק.

 

גיל ססובר

זה שנים שהשחקן גיל ססובר לומד גמרא, שומר על המסורת והחגים ולא עובד בשבת. מדי שבוע הוא גם מעלה לרשתות החברתיות סרטון שלו עם כיפה, וביחד עם ילדיו הוא מסביר רעיון מפרשת השבוע.

"אני לומד גמרא בבית כנסת עם שלושה רבנים שונים. אני מתחבר למסורת ולחגים, ולא אעבוד בשבת. אני עושה קידוש והבדלה, ואני מאוד בתוך זה. גם יוצא לי ללמד. הרבה זמן אמרו לי לעשות את זה, ואמרתי מי אני ומה פתאום, ואז ביקשו ממני בבית הספר של הילדים, ואמרתי 'אוקיי'. ואז גם פנו אליי מכל מיני ארגונים לדבר על יהדות. אז אני הולך לבתים ומדבר, נותן הרצאות", אמר בראיון שהעניק לאחרונה ל'ידיעות אחרונות'.

עוד הוסיף ססובר וסיפר כי ההתחזקות הרוחנית שלו החלה לפני 14 שנה, בעקבות פטירת אביו: "המוות של אבא שלי היה שוק. אחרי זה הרגשתי צורך לעשות קידוש. לא ידעתי להתפלל ומה עושים, אז התקשרתי לחבר עם כיפה סרוגה, והייתי מגיע כל בוקר להתפלל אצלו בגבעתיים, ואחר כך חוזר למנחה וערבית". 

 

יובל דיין

הזמרת המתחזקת יובל דיין התארחה בתוכניתה של עדן הראל 'מדברים' בערוץ 20 ושם סיפרה על תהליך הכתיבה שהוביל אותה לתהליכי חשיבה פנימיים עם עצמה.

דיין מציינת שהיא חשה צורך להתלבש בצניעות: הייתי הולכת עם בגדים חשופים, חולצות קצרות ושורטים. פתאום אני כותבת על דברים כמו 'אני ישנה ולבי ער' משיר השירים, או שאני משתפת דברים שבמעמקי הנפש שלי - בגלל שהרגשתי מאוד מאוד חשופה כל הזמן, הרגשתי איזשהו צורך להתכסות בחזרה, גם בלבוש, גם בדינמיקה שלי עם אנשים - טיפה סגר אותי".

דיין החלה להתקרב ליהדות לפני כ-6 שנים. בדבריה, התייחסה לתהליך: "לא מזמן דיברתי עם חברה שאנחנו חברות מבית ספר, והיא אומרת לי: 'מה כולם רוצים ממך? מגיל אפס את כותבת בס"ד על המחברות. זה תמיד היה שם', והיא צודקת. זה באמת תמיד היה שם. אני מגיעה ממשפחה מרוקאית מסורתית, אז תמיד היה קידוש וחגים. שני ההורים שלי ממשפחות דתיות". לקריאה, לחצו כאן.

כשנשאלה כיצד הגיבו הוריה שאינם שומרים שבת, לפעם הראשונה שבה החלה לשמור שבת, השיבה דיין כי: "בהתחלה זה היה להם קצת מוזר. הם שאלו מה קורה, למה את מחליטה פתאום לשנות משהו בחיים שלך? אבל זה לא אנשים שיש להם איזו התנגדות. הם חיבקו והכילו"

תגיות:מפורסמיםסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה