חדשות בריאות

סאיב עריקאת שנדבק בקורונה מת בבית החולים הדסה

בכיר הרשות הפלסטינית בן ה-65, שנדבק בקורונה, הועבר בחודש שעבר לאשפוז בבית החולים הדסה עין כרם לאחר הידרדרות במצבו. בעשורים האחרונים הוא היה הממונה מטעמה של הרשות הפלסטינית על ניהול המשא ומתן עם ישראל

עריקאת (צילום: פלאש 90)עריקאת (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:45)

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שנדבק בקורונה, מת הבוקר (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכיר הרשות הפלסטינית נדבק בתחילת החודש שעבר בנגיף. בתחילה הוא שהה בביתו ביריחו, וטופל בידי בתו הרופאה. לאחר שמצבו הידרדר, נענתה ישראל לבקשת הרשות להעבירו לבית חולים ישראלי. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בהדסה, ומצבו הוגדר קריטי.

עריקאת בן ה-65 היה הממונה מטעמה של הרשות הפלסטינית על ניהול המשא ומתן עם ישראל. לפני שלוש שנים הוא עבר בהצלחה השתלת ריאות בארצות הברית, לאחר שחלה במחלת פיברוזיס ריאתי. מצבו הבריאותי מיקם אותו בקבוצת סיכון.

מבית החולים הדסה נמסר כי "עריקאת, שהועבר לבית החולים ביום ראשון לפני למעלה משלושה שבועות, ב-18 באוקטובר, היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות - אקמו וטיפולים תרופתיים על ידי מיטב מומחי הדסה. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב-מערכתית הוא הלך לעולמו".

שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הביע צער על מותו של הבכיר הפלסטיני: "עריקאת ייזכר כאיש שהאמין בתהליך וליווה את המשא ומתן עם ישראל במשך שנים רבות, והעדיף את השלום על האלימות. תנחומיי לבני משפחתו ולעם הפלסטיני". במרצ פרסמו הודעת אבל, בה נכתב: "ד"ר סאיב עריקאת פעל כל חייו למען השלום, תמך בפתרון שתי המדינות והתנגד לאלימות. עתה עלינו להמשיך בדרכו לעבר שלום צודק וסיום הסכסוך".

כזכור, אשפוזו של עריקאת בישראל גרר תגובות ביקורת במערכת הפוליטית. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, כתב בטוויטר: "כמה אירוניה וצביעות יש בעובדה שעריקאת, בכיר בפת"ח, מוכן לקבל טיפול בבית חולים ישראלי אחרי שהוא ותנועתו תומכים ב-BDS ומפיצים עלילה שישראל הדביקה פלסטינים בקורונה בכוונה. צביעות פלסטינית במיטבה מול קדושת החיים הישראלית".

מנגד, חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) אמר כי אשפוזו של עריקאת בישראל הוא צעד ראוי. "דווקא מי שרוצה לאחוז בצדקת הדרך חייב לגלות גם את מידת הרחמים מתי שנדרש", אמר בריאיון לכאן ב'. "אני חושב, שבמקרה של עריקאת נכון לגלות את מידת הרחמים. זה רק מחזק אותנו ולא מחליש אותנו".

תגיות:סאיב עריקאתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה