חדשות יהדות

"קשה סילוקן של צדיקים": הלוויתו של הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל בירושלים

מסע ההלוויה של אחד מפוסקי הדור בארה"ב החל אתמול במנהטן, וכעת ממשיך בישראל. הנפטר הגדול זצ"ל ייקבר בהר המנוחות בירושלים

  • כ"ב חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארונו של הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, מחשובי פוסקי ההלכה בדורינו, הגיע לישראל: בשעה זו (שני) נערכת הלוויתו של הרב פיינשטיין זצ"ל בבית הלוויות שמגר בירושלים, בדרכה להר המנוחות.

המנוח זצ"ל, בן 91 בפטירתו, היה ראש ישיבת 'תפארת ירושלים' בניו יורק, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב ומחשובי פוסקי ההלכה במדינה. רבי דוד זצ"ל, בנו של הפוסק הנודע מרן הגאון רבי משה פיינשטייןזצ"ל, הסתלק לעולמו מעט לפני כניסת השבת.

הגאון רבי חיים פיינשטיין, קרוב משפחתו של המנוח, וראש ישיבת 'עטרת שלמה', ספד את הנפטר הגדול: "קשה לומר שבחים על הגאון הגדול, שהסתיר את כוח התורה שלו, אדם שהיה עניו מאד ושהאיר בתורה לכולם, אדם שהסתיר במשך כל חייו את השבחים שנגיד עכשיו".

"הגאון המנוח למד ולימד בכל חלקי התורה והורה הוראות בכל חלקי השולחן ערוך. מי יתן לנו תמורתו, מי יתן לנו חליפתו. המנוח ישב בלשכת הגזית, ופסק בבית דין תוך שהוא נושא בנטל הכבד של הדור. רבי דוד דאג לחינוך ילדי ישראל במשך כל חייו, תוך הארת פנים יוצאת דופן, ולא היה מחזיק טובה לעצמו. קשה סילוקן של צדיקים יותר משריפת בית אלוקינו", ספד הגר"ח.

גם רבי דוד פיינשטיין, ראש כולל 'בית יהודה', ספד לנפטר הגדול: "המנוח היה נקי מלשון הרע, אדם שכולו מידות טובות, בנקיות ובשמחה גדולה. צריך לדעת שהקב"ה שמח עכשיו בנפשו הנקיה".

אתמול (ראשון) החל מסע ההלוויה במנהטן, בהיכל ישיבת 'תפארת ירושלים'. עשרות אלפי בני אדם, עטויים במסכות, הגיעו לחלוק כבוד אחרון לגדול בתורה שהלך לעולמו. לאחר מסע ההספדים, הועברה מיטתו לשדה התעופה, ומשם הוטסה לישראל, לקבורה בארץ הקודש.

בשביל מה לחיות אם בסוף מתים? צבי יחזקאלי נפגש עם הרב דניאל כהן לשיחה אמיתית ונוקבת על התחלה וסוף, לידה ומוות:

 

 

 
 
 
תגיות:הרב דוד פיינשטייןדוד פיינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה