נטורופתיה ורפואה טבעית

איך תוכלו להפחית לחץ וסטרס?

לחץ וסטרס הם חלק מהחיים בתקופה זו. אלו מזונות יכולים לסייע בהפחתת המתח?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התקופה שבה אנו נמצאים גורמת לרבים מאתנו לחוות מצבי לחץ, מתח, סטרס ועייפות. כל זה מעמיס על מערכות הגוף. במצבי סטרס אנו עלולים להרגיש תסמינים שונים כמו אי שקט, דופק מואץ, הפרעות בריכוז, כאבי ראש ואפילו לחץ או כאבים בחזה.

במצבי לחץ הגוף מגיב בשלושה שלבים:

שלב ראשון – הגוף נכנס לדריכות, ומערכת העצבים מפרישה אדרנלין.

שלב שני – התנגדות, הגוף מנסה להתמודד עם הגורם המאיים ע"י הפרשת הורמוני דחק מבלוטת יותרת הכליה.

שלב שלישי – שלב זה מופיע כאשר המתח נעשה ממושך וכרוני, ובו מתחיל להיגרם נזק למערכות שונות. במצב מתמשך נוצר מחסור באנרגיה, ויש ניצול מוגבר של מאגרי ויטמינים ומינרלים. החסר הזה גורם לשחיקה ולעייפות מצטברת, ובשלב מתקדם פוגע בתפקוד מערכת החיסון ומעודד התפתחות מחלות.

איך נתמודד עם מצבי סטרס?

אורח החיים התובעני לא מאפשר הימנעות ממצבי מתח, ובכל זאת, חשוב לזהות אותם כשהם מתרחשים ולהתמודד איתם בצורה נכונה, וכך להקטין את הנזק שהם עלולים לגרום.

פעילות גופנית טובה לשחרור מתח ומסייעת בנטרול הורמוני מתח מצטברים. גם תזונה מזינה יכולה לנטרל את ההשפעה של מתח ע"י חיזוק מערכת החיסון.

אילו מזונות מפיגים מתח?

קיווי נמצא בראש המזונות המכילים ויטמין C. מחקרים מצביעים על כך שוויטמין C מפחית הורמוני מתח ומחזק חיסון.

שיבולת שועל מכילה ריכוזים גבוהים של ויטמיני B, שמוכרים ביכולתם לסייע באיזון מערכת העצבים. בקוואקר יש גם עושר של סיבים תזונתיים שמתפרקים לאט, גורמים למוח להגביר ייצור סרוטונין, מפחיתים לחץ ומשפרים את מצב הרוח.

אבוקדו מכיל גם הוא ויטמיני B. ידוע שמחסור בוויטמינים מקבוצה זו מקושר ישירות למצבים של מתח ועצבים. לאבוקדו יתרונות בריאותיים רבים נוספים, כמו חומצות שומן חיוניות, אשלגן, ברזל ועוד.

עלים ירוקים מכל הסוגים מכילים הרבה מגנזיום, מינרל שעוזר בהשגה של תחושת רוגע ושלווה. כיוון שהם עשירים גם בסיבים תזונתיים, יש להם חלק בניקוי הגוף ובהגברת האנרגיה.

שוקולד מריר – רק מריר, כל סוג אחר לא יעזור. ולא פחות מ-70% מוצקי קקאו. שוקולד כזה עוזר להעלאת הרמות של נוגדי הדיכאון במוח, כמו סרוטונין ודופמין. מומלץ לצרוך שתים או שלוש קוביות ליום.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:לחץסטרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה