חדשות בריאות

עלייה קלה בשיעור הבדיקות החיוביות, חנויות הרחוב נפתחו

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 2.6%. על אף החששות מהתפרצות נוספת של התחלואה, חנויות הרחוב נפתחו הבוקר בהתאם להחלטת קבינט הקורונה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 207 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות היה נמוך – 8,045 בלבד (ללא בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.6% - עלייה קלה לעומת אחוז החיוביים שלשום, שהסתכם ב-2.3%.

נכון להבוקר, 8,638 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 569 מאושפזים בבתי חולים. 319 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 143 מונשמים. מצבם של 92 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 319,022 נדבקים, 307,720 מתוכם החלימו. מניין הנפטרים עומד על 2,664.

חנויות הרחוב נפתחו הבוקר, לראשונה מאז הוטל הסגר השני בערב ראש השנה. ההחלטה שקיבל קבינט הקורונה, ביום רביעי האחרון, לאשר את הפתיחה אינה כוללת את החנויות בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים. החנויות ייפתחו בהתאם ל"תו הסגול", במגבלה של עד ארבעה לקוחות בו-זמנית בחנות.

המשך ההקלות במשק אושר על ידי השרים, על אף נתונים מדאיגים המצביעים על עלייה בתחלואה. מקדם ההדבקה R עומד כעת על 0.96, ומספר ערים עלה אף ליותר מ-1. בתדרוך לתקשורת שקיים ביום חמישי, הגדיר פרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, את פתיחת החנויות כ"רע במיעוטו". לדבריו, "גם כשמשרד הבריאות עמד על דעתו שלא לפתוח, היינו צריכים לאפשר סוג של מסחר במדינה". הוא ציין כי בשלב זה לא צריך לחזור אחורה בהקלות, אולם הדגיש כי לאור עליית מקדם ההדבקה לא ניתן יהיה לעבור לשלב הבא בתוכנית היציאה מהסגר, שאמור לצאת לפועל בעוד עשרה ימים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה