חדשות בריאות

משרד הבריאות: 2,255 נדבקים חדשים, 5.4% חיוביים

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות המשיך במגמת הירידה והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש אוגוסט. קבינט הקורונה החליט על הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות

(ׁאילוסטרציה: שאטרסטוק)(ׁאילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 2,255 נדבקים חדשים בקורונה, כאשר מספר הבדיקות (כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה) הגיע ליותר מ-44 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך במגמת הירידה והסתכם בכ-5.4% – הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש אוגוסט.

48,015 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,462 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 808 חולים מוגדר קשה, ו-240 מהם מחוברים למכונות הנשמה. 263 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו 297,274 נדבקים בישראל, מתוכם החלימו 247,202. מניין הנפטרים עומד על 2,055.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, קובע כי המגפה בישראל עודנה מפושטת אולם נמצאת במגמת בלימה. לדברי כותבי הדוח, אחד המדדים הבולטים לבלימה הוא הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות גם בימים בהם מספר הבדיקות הכולל קטן יותר. עם זאת, הם מדגישים כי ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, בממוצע השבועי של המאומתים החדשים ליום ובמספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה. בנוסף, היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון גבוה עדיין באופן משמעותי מהערכים שיאפשרו התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה.

קבינט הקורונה החליט אמש להאריך את הסגר המלא עד יום ראשון בחצות. בהתאם לכך, הוארך תוקפן של תקנות הקורונה, המתירות לצאת מהבתים למרחק של 1,000 מטרים בלבד והמגבילות את ההתקהלות במרחב הציבורי ל-20 איש. עם זאת, מצב החירום המיוחד עליו הכריזה הממשלה לא הוארך, ועם פקיעתו בחצות הוסרה המגבלה שהוטלה על ההפגנות.

שרי הקבינט החליטו כי חתן וכלה, קרובי משפחתם והרב המחתן יוכלו לנסוע לצורך החתונה גם למרחק העולה על 1,000 מטרים. בנוסף, הותרו אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגות הבכירות. המגבלות על ענף התעופה ועל היציאה לחו"ל הוארכו עד מחר, והיום יתקיים דיון מיוחד שיעסוק בנושא.

במהלך הישיבה, שעסקה באסטרטגיית היציאה מהסגר, הציגו הגורמים המקצועיים את נתוני התחלואה ומגמותיה. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, פירט את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, סקרה את המתווה שגיבש המשרד ליציאה הדרגתית מהסגר. על פי הודעת משרדי ראש הממשלה והבריאות, "המומחים אמרו כי ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית מחייבת ירידת תחלואה ודאית ומתמשכת באופן מובהק. כדי להגיע לכך נדרשים ימים נוספים".

הקבינט צפוי לשוב ולהתכנס מחר לדיון, שבו תיבחן האפשרות להתחיל במהלך מקדמי לתוכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, במסגרתו ייפתחו בשבוע הבא גני הילדים ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהסגרקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה