חדשות בריאות

נמשכת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות; נתניהו: "אופטימיות זהירה"

4,129 בני אדם אובחנו אתמול כנשאי קורונה מאומתים, ושיעור הבדיקות החיוביות לנגיף הסתכם בכ-8.9%. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אופטימיות זהירה שהסגר עובד, אבל עוד מוקדם לומר. יש עוד דרך ארוכה, ואין מקום לשאננות"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

שיעור הבדיקות החיוביות לנגיף הקורונה ממשיך לרדת. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול (רביעי) אובחנו 4,129 נדבקים חדשים, ופוענחו כ-49 אלף בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות (ללא בדיקות חוזרות לאבחון החלמה) הסתכם בכ-8.9% בלבד – הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת הסגר בערב ראש השנה.

נכון להבוקר, 61,639 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,632 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 878 חולים מוגדר קשה, ביניהם 240 מונשמים. 332 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 283,532 נדבקים, מתוכם החלימו 220,046. מחצות נפטרו 13 חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-1,846.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למגמת הירידה המסתמנת בשיעורי תחלואת הקורונה. "יש אופטימיות זהירה שהסגר עובד אבל עוד מוקדם לומר", כתב בטוויטר. "יש עוד דרך ארוכה, ואין מקום לשאננות. כולנו חייבים לשמור על הנחיות הבריאות כדי שהמגמה תימשך".

"אני אמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות ולעשות את מה שנכון עבורכם, אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. "לא אכנע ללחצים פוליטיים משום צד, מתוך הממשלה או מחוצה לה".

מוקדם יותר היום, פרסם משרד הבריאות את תוצאות הסקר הסרולוגי שבוצע על ידו בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר, ונועד לאמוד את מספר האנשים באוכלוסייה שנחשפו לנגיף הקורונה ופיתחו כנגדו נוגדנים. מהתוצאות עולה, כי שיעור ההימצאות של נוגדנים באוכלוסייה מוערך בכ-5.5% בלבד, שיעור חשיפה לנגיף המעיד כי ישראל רחוקה ממה שיכול להיות מוגדר כ"חסינות עדר".

במשרד הבריאות הדגישו, בנוסף, כי רמת נוגדנים גבוהה בדם אינה מעידה בהכרח על קיום חסינות לטווח ארוך. במשרד חזרו והדגישו את החשיבות של עטיית מסכות, שמירה על ריחוק חברתי ושמירה על היגיינת ידיים, גם בקרב מי שנמצאו נוגדנים בדמו.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה