חדשות בריאות

הממשלה אישרה את הגבלת ההפגנות, הסגר הוארך בשלושה ימים

שרי הממשלה אישרו, במשאל טלפוני, את התקנות המגבילות את ההפגנות בתקופת הסגר למרחק של קילומטר ממקום המגורים. הסגר הכללי הוארך עד 14 באוקטובר

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הלילה (בין רביעי לחמישי) במשאל טלפוני, כי הסגר הכללי יוארך בשלושה ימים נוספים מעבר לפרק הזמן שנקבע בתחילה, ויסתיים – נכון לעכשיו – ב-14 באוקטובר. שרי כחול לבן יזהר שי, אסף זמיר ואורית פרקש-הכהן הצביעו נגד.

השרים אישרו, בנוסף, את התקנה לפיה היציאה מהבית לצורך השתתפות בהפגנה תהיה מותרת עד למרחק של 1,000 מטרים בלבד, בדומה להגבלה החלה על כל יציאה ממקום המגורים, ובכלל זה לצורך תפילה או טקס דתי. תוקפה של תקנה זו למשך שבעה ימים.

עוד נקבע, כי במרחב הציבורי לא תתקיים התקהלות – לרבות בהפגנה, תפילה או בטקס דתי – שמספר המשתתפים בה עולה על המותר (20 איש), ולא נשמר מרחק של שני מטרים בין המשתתפים. בסמכותו של שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים, וככל שמסרב אדם להוראה זו – להטיל קנס על ההפרה או לעשות שימוש בכוח סביר כדי לפזר את ההתקהלות. תקנות אלו יובאו לדיון היום בוועדת החוקה.

לקראת חג הסוכות, אישרו השרים תקנה לפיה השהייה המשותפת בסוכה מותרת רק לאנשים הגרים יחד, וזאת במהלך החג ויומיים לאחר מכן. שוטר מוסמך להטיל קנס של 500 שקלים על הפרת ההנחיה. כמו כן נקבע, כי הוראת השעה למכירה וליציאה ממקום המגורים לצורך רכישת ארבעת המינים ומוצרים לסוכה תוארך עד לערב החג.

בישיבת קבינט הקורונה אתמול הציע ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, להגדיל באופן משמעותי את הקנסות על מפרי ההנחיות למאבק בנגיף. ההצעה כוללת את הכפלת הקנס על בתי עסק ומקומות ציבוריים שפתיחתם נאסרה בתקנות – מ-5,000 ל-10,000 שקלים; הטלת קנס של 50,000 שקלים על קיום אירועים מרובי משתתפים או פתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לתקנות – פי עשרה מהקנס הנוכחי בסך 5,000 שקלים; וכן הכפלת הקנס על אי עטיית מסכה (מ-500 ל-1,000 שקלים) והפרת חובת בידוד (מ-5,000 ל-10,000 שקלים).

במהלך הישיבה פרץ עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, לאחר שנתניהו דרש להדק את הסגר ולצמצם את מרחק היציאה מהבתים העומד כעת על קילומטר. גנץ הביע את התנגדותו להצעותיהם של השרים מירי רגב ויובל שטייניץ, כי יש לצמצם את המרחק לטווח שבין 200 ל-500 מטרים: "אתם משגעים את הציבור", אמר. נתניהו הגיב בזעם: "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור". לדבריו, הסגר בצורתו הנוכחית אינו עובד. גנץ טען מנגד כי ההידוק לא יעזור, ויש להתמקד בהסברה ובשכנוע.

נתניהו הבהיר בדיון, כי בניגוד לגל הראשון היציאה מהסגר תתבצע באיטיות ובהדרגה, וייתכן כי תימשך גם "חצי שנה עד שנה". הוא הנחה להיערך לתרחיש קיצוני, בו מערכת הבריאות תיאלץ לטפל ב-5,000 חולים קשים במהלך החורף. בנוסף, הוא הורה להתכונן לטיפול ב-1,500 חולים קשים בטווח הקצר.

תגיות:חג הסוכותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה