חדשות בריאות

נתניהו: הסגר יימשך לא פחות מחודש, אולי הרבה יותר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי הסגר צפוי להימשך לא פחות מחודש ואולי אף "הרבה יותר". הוא קרא לציבור לשמור על ההנחיות: "אנחנו כולנו יחד בסירה הזאת, אי אפשר לקדוח חור שיטביע חלק מאיתנו"

נתניהו (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)נתניהו (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך היום (שלישי), כי הסגר הכללי ברחבי ישראל יימשך לפחות חודש, ואולי אף יותר. "אני רוצה להגיד ביושר – לדעתי הוא לא יהיה פחות מחודש", אמר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, במהלך תשובות לשאלות גולשים. "יכול להיות שהוא ייקח הרבה יותר זמן". הוא ציין כי אורכו של הסגר "לא יהיה מבוסס רק על זמן, אלא בעיקר על מספר הנדבקים היומיים ועל מדדים אחרים".

נתניהו הודה בדבריו לשוטרים האחראים על אכיפת הכללים: "הם עושים עבודה מאוד קשה ולא פשוטה, אבל אין ברירה, צריך לאכוף. אני פונה גם לאזרחי ישראל – אנחנו כאן יחד בסירה הזאת, אי אפשר לקדוח חור שיטביע חלק מאיתנו. החורים מטביעים את כולנו, ואני מבקש לסתום אותם – זאת אומרת לשמור על ההנחיות. עברנו עכשיו את 800 החולים הקשים. המספר מטפס במהירות, כפי שחזינו. לצערי, גם מספר המתים עולה. לכן אני מבקש להיענות לכללים ולשוטרים". ראש הממשלה ציין, כי יפעל לשלילת מענקי הסיוע מעסקים שיפרו את התקנות.

בנוגע לחזרת מערכת החינוך לפעילות, אמר נתניהו: "אנחנו רוצים להיערך, כמיטב יכולתנו, לאפשר לגיל הרך ולכיתות א' וב' לחזור ללימודים בהפרדה. זה מאמץ גדול והרבה כסף, אבל אני חושב שזה חיוני. הגישה שלי ברגע זה היא לנסות לאפשר הפרדות וקפסולות גם בכיתות א' וב' – כי אנחנו רואים שהנגיף מתפשט ומדביק גם בגילאים הללו. זה מדביק את המורים ויוצר הרבה בעיות".

ראש הממשלה ציין בדבריו את שלבי החזרה לשגרה, על פי ההמלצות שקיבל: "השיבה לעבודה והפעלת החינוך לגיל הרך – זה השלב הראשון. השלב השני – השבת המסחר והשווקים. השלב השלישי – הרחבת פעילות המשק, ובשלב הרביעי מסעדות ופנאי. בשלב החמישי ישובו האירועים והמופעים. אנחנו נקבע רף של מספר חולים ליום לכל אחד מהשלבים. הסדר הזה נראה לי הגיוני, ליציאה מודרגת מהסגר הכללי".

בתשובה לשאלה מתי יפותח חיסון נגד הנגיף, ענה נתניהו כי לפחות שלוש חברות נמצאות "במצב מאוד מתקדם", בשלב השלישי של הניסוי: "אנחנו נדע שעברנו את השלב הקריטי אם רשויות האישור של התרופות – ה-FDA בארצות הברית, והמקבילים האירופיים – יאשרו. אם צריך להעריך – זה עניין של חודשים אחדים, לא הרבה". עם זאת, נתניהו ציין כי "בין זה לבין ייצור התרופות, חלוקתן והגעתן למדינות השונות – לרבות ישראל – זה ייקח עוד זמן. החדשות הטובות הן שהאנושות לא תישאר עם הדבר הזה לעולמי עד. כן, זה בדרך".

נתניהו הדגיש את חשיבות עטיית המסכות: "המסכה היא הסגר. אם 85% מהציבור יחבשו מסכות, גם בחללים הפנימיים וגם לפי הנחיות בחוץ – אין צורך בסגר. כרגע אנחנו במצב הפוך: הייתה פרימה של הכללים הללו. הנגיף לא פוסח על אף אחד. הוא מכה בצעירים ובמבוגרים, גיל התחלואה הקשה הולך ויורד".

בהתייחסו להפגנות נגדו, אמר נתניהו: "אני רגיל להפגנות ולהתקפות, זה חלק מהחיים בדמוקרטיה. אין לי בעיה שיפגינו גם עכשיו, אבל לאור העובדה שהחוק עבר בכנסת – יכולים להמשיך להפגין במרחק של 1000 מטר מהבתים. הבעיה היא היציאה מהכללים: פיזור המחלה –  זה מה שקרה, לצערי, בהתקהלויות בלתי מבוקרות, וגם הפרימה על ידי תחושת האנרכיה שהדבר הזה מייצר".

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה