חדשות יהדות

לקראת השנה החדשה: הפתקים מהכותל המערבי פונו לגניזה ..צפו

בנוסף לפינוי הפתקים שנטמנו בין אבני הכותל והעברתם לגניזה בהר הזיתים, ביצעו אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי חיטוי של האבנים, על מנת לשמור על בריאותם של הפוקדים את המקום הקדוש

  • כ"ז אלול התש"פ
(קרדיט תמונה: הקרן למורשת הכותל המערבי)(קרדיט תמונה: הקרן למורשת הכותל המערבי)
אא

חגי תשרי יצוינו השנה בכותל המערבי בצל מגפת הקורונה, ובהתאם לנהלי משרד הבריאות, אך ייעשה מאמץ לא לשנות ממנהגי המקום מדי שנה, גם אם יהיה זה במספר סמלי ומצומצם של אנשים.

לקראת ראש השנה תשפ"א, וכמיטב המסורת, פונו הבוקר (רביעי) פתקי התפילה שהוטמנו בין נדבכי הכותל במהלך חודשי הקיץ האחרונים על ידי הרבים שפקדו את המקום, או שנשלחו מהעולם באמצעים שונים. בשל מגבלות הקורונה, אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי פינו את הפתקים תוך שימוש בכפפות ובכלי עץ חד-פעמיים. הפתקים נאספו בשקים אטומים, שייקברו יחד עם ספרי הקודש המועברים לגניזה בהר הזיתים בירושלים.

בנוסף, על מנת לשמור על בריאותם של הפוקדים את הכותל המערבי, נערך במקביל גם חיטוי לאבני הכותל.

בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים, כי מדי שנה מוטמנים למעלה מ-40,000 פתקים הנשלחים דיגיטלית דרך אתר הכותל. מאז פרוץ מגפת הקורונה בישראל, נשלחו כ-15,000 פתקי תפילה מעשרות מדינות ברחבי העולם, כ-20% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', ליווה את הליך הפינוי וחיטוי אבני הכותל. הוא נשא תפילה לרגל השנה הבאה עלינו לטובה: "אנו ניצבים היום ערב ראש השנה החדשה, ומתפללים לבורא עולם בברכת 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה'. בימים האלה אנו מוצאים הרבה כוח ונחמה בכותל המערבי, כשמולנו אבני קודש ששרדו תקופות קשות ונטעו בנו את האמונה כי יבואו ימים טובים. בתפילה כי יסיר מעלינו את רוע הגזירה ונזכה לעלות לרגל בשמחה, ברוב עם, ולחדש ימינו כקדם".

(קרדיט תמונות: הקרן למורשת הכותל המערבי)

תגיות:ראש השנההכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה